Avatar billede 1ersen Nybegynder
11. juni 2003 - 11:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Eksport af html table til csv

Hej

Problem:
Excel-celler der pastes ind i et textarea felt skal gemmes som csv (e.l)

Frontpage har lidt muligheder desangående, men aktuelle site kører uden fp-ext.

Jeg har siddet og knoldet lidt rundt med  Textstreams (ASP)og .innerText etc. , uden held. Data forbliver enten i html eller i ombrudt tekst.

Jeg lægger 80p for et godt svar.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2003 - 12:31 #1
Hvordan kan disse Excel-celler være sat op?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2003 - 12:31 #2
P.S. Til alle jer, der (ligesom mig) ikke vidste, hvad csv betyder, så er det "comma separated values". :)
Avatar billede roenving Novice
11. juni 2003 - 12:32 #3
-- og de er som regel adskilt af semikolonner !o)
Avatar billede roenving Novice
11. juni 2003 - 12:33 #4
Henter du bare et Excel-dokument og paster ind eller ?-)
Avatar billede 1ersen Nybegynder
11. juni 2003 - 15:17 #5
Et range i excel markeres og pastes råt ind i et html textarea.
Således :

item    farve    pris
sko    sort    111
høj hat    rød    222
jakke    gul    333

meningen er så at få submittet "massen" til en csv fil.
Avatar billede roenving Novice
11. juni 2003 - 15:27 #6
Hvad mener du med 'enten i html eller i ombrudt tekst' ?-)

-- når jeg laver nummeret kommer der et af csv-formaterne frem, nemlig den tabulator-separerede ...
Avatar billede 1ersen Nybegynder
12. juni 2003 - 13:54 #7
jeg mente hvis jeg benytter document.formnavn.textareanavn.innerHTML el. innerText til aflæsning og efterfølgende gemmer via TextStream så lander teksten som hhv HTML eller text i en samlet klump.
..men jeg har fundet et alternativ nu så videre løsning af problemet er stillet i bero.
Avatar billede 1ersen Nybegynder
03. juli 2007 - 12:56 #8
spørgsmålet lukkes pga alternativ løsning