Avatar billede system32 Nybegynder
30. maj 2003 - 15:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SCSI BIOS not installed

Hej!

No SCSI boot device found!
SCSI BIOS not installed!

Jeg får overstående meddelse når jeg tænder for computeren, og så kommer den en tand længere og så kommmer flg. meddelse:

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Hvorfor ser dette?´
Jeg har i dag skiftet computerens strømforsygning efter som den gamle var brændt af, kan det have noget med det at gøre?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 15:15 #1
Der sidder ikke bare en diskette i diskettedrevet?
Avatar billede system32 Nybegynder
30. maj 2003 - 15:16 #2
Nej.
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. maj 2003 - 15:16 #3
din maskine er sat til at boote på din SCSI controller

gå i bios og konfigurer den til at starte hvor du vil have den til at starte fra... cd-rom, floppy, ide...
Avatar billede system32 Nybegynder
30. maj 2003 - 15:19 #4
Anusen:

HDD Sequence SCSI/IDE First: IDE
Boot Sequence: A, C
Swap Floppy Drive: Disabled
Boot up Floppy Seek: Disabled

Sådan ser min BIOS ud, er det ikke rigtig nok?
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. maj 2003 - 15:24 #5
så er den iorden...

så er der bare ikke installeret noget styresystem på din harddisk på IDE controlleren.

når den siger at der ikke er installeret en bios på scsi controlleren, så er det bare info, ikke en advarsel.

er du sikker på den finder din harddisk på IDE controlleren? Og er der installeret et OS på denne?
Avatar billede system32 Nybegynder
30. maj 2003 - 15:25 #6
Har fundet problemet nu, det var HD'en der ikke var detected!
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. maj 2003 - 15:28 #7
flot at tage point til dig selv...

du har problem, du går på eksperten og spørger...

jeg spørger om den finder din harddisk, det gør den ikke... du tager selv point..

meget dårlig værkstedshumor der mester.