Avatar billede pistolpalle Nybegynder
27. maj 2003 - 21:27 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Hacket gennem ICQ?

Hej

Jeg håber spørgsmålet passer til denne kategori ellers ved jeg ikke hvor jeg skulle have oprettet det

I torsdags sad jeg og skrev stil. Jeg lukkede min computer og tændte igen, og så var min stil væk. Jeg havde ICQ 2003a pro og jeg tror det er den jeg er blevet hacket i gennem. Jeg tror det er nogen fra min klasse der har gjort det fordi det er kun min stil der blev slettet

Det kan selvfølgelig også havde været min fejl men det tror jeg ikke.

Findes der et program så man kan se hvem der har været inde på ens computer eller noget andet så jeg kan finde ud af hvem der gjorde det?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. maj 2003 - 21:30 #1
Der findes programmer som kan tjekke transporten til og fra din computer, men da du ikke har haft sådan et installere før det skete er det lidt for sent, da den kun kan se hvad der sker og ikke hvad der er sket
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
27. maj 2003 - 21:33 #2
Jeg har ikke brug for sådan nogle svar nu mindre der ikke findes nogle andre løsninger og det tror jeg der gør.
Avatar billede snailwalker Nybegynder
27. maj 2003 - 21:36 #3
Tja det er jo ikke helt nemt at hacke så ville det ikke være lidt spild af tid at slette din stil? Og hvordan ved de hvor du havde gemt din stil og hvornår du skrev den?

Jeg tror det er en fejl...
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 21:38 #4
Hmm.. hvis du har haft slukket din computer, kan du ikke være blevet hacket?. Når den er slukket har du jo ingen forbindelse. Og dermed kan ingen komme ind i dit system?
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. maj 2003 - 21:41 #5
Du kan ikke finde ud af, hvem der har gjort det, med mindre du har haft et program installeret der har logget nettraffik. Sådan er det bare.

Eneste du har at gå efter, er din eventlog hvis du kører Windows 2000/XP, men der står med garanti intet om det.

Du kan evt. søge på google for at se om der er security breaches is ICQ2003a pro.

Jeg finder det MEGET usandsynligt, at i det øjeblik du har gemt din stil og valgt at lukke din din computer ned, er der en fra din klasse, der har slettet den.

Mit bud: 2 muligheder.
1. Du har dummet dig, og gemt den et forkert sted (kan evt. findes ved at kigge i filmenuen i Word, eller et andet Windows program med history list).
2. Der er sket en programfejl, der har bevirket, at filen ikke er blevet skrevet/slettet.

I alle tilfælde skal du skrive den om, men glæd dig over, at 2. gang tager det ikke så lang tid.

JP

PS: Rigtige mænd tager ikke backup - det græder :-)
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
27. maj 2003 - 21:58 #6
hehe jeg har afleveret den og jeg ledte ikke efter den lige med det samme da jeg tændte computeren, og jeg ved at der er fejl i ICQ 2003a pro så man nemt kan hacke sig ind
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. maj 2003 - 22:01 #7
Nemt kan hacke sig ind, er nu så meget sagt
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
27. maj 2003 - 22:02 #8
nej... vent lidt så finder jeg lige en side hvor det står
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. maj 2003 - 22:04 #9
Har læst det:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19000

Men det er stadig ikke noget alle og enhver kan gøre
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. maj 2003 - 22:06 #10
Her er en artikel:
http://www.infoworld.com/article/03/05/06/HNaolicq_1.html?security

"...
The vulnerabilities are sophisticated enough that an attacker would need to have experience writing exploits to take advantage of them. However, given that level of coding knowledge, creating an exploit would be a simple matter requiring maybe a day or two of effort, Nuwere said.
..."

Dermed ikke sagt, at der ikke er lavet værktøjer, som scriptkiddies kan bruge nemt. Tvivler på, at der er ret mange i din klasse, der vil kunne finde og udnytte et exploit selv...

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. maj 2003 - 22:09 #12
... og her er en beskrivelse af de 6 fejl og hvad de kan bruges til: http://www.coresecurity.com/common/showdoc.php?idx=315&idxseccion=10
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
27. maj 2003 - 22:11 #13
hmm du er sq da ik hacket en skid.. søg efter din opgave på computeren.. ellers er din opgave gået tabt pga din computer er blevet genstartet..

Man kan ikke hacke sig igennem en computer på de sekunder computeren slukker.. og slet ikke når den er slukket numindre man er Kevin Mitnick!

Just my 5 cent
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
27. maj 2003 - 22:13 #14
alt det der har jeg selv læst før...

nu vil jeg lige se Hackers på TvDanmark 1 det kan jo være der lige pludselig står: Slet Pistol Palles stil ved hjælp af ICQ    ;=)

Alt hvad i har foreslået vidste jeg allerede så jeg lukker spørgsmålet og installerer en ny og bedre firewall + en ny version ICQ
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
27. maj 2003 - 22:14 #15
Den var også tændt i et stykke tid hvor jeg var ude at spise
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
27. maj 2003 - 22:15 #16
aligevel.. der er ingen der er i stand til at hacke en computer og slette filer sådan bare lige.. numindre man selvfølgelig er en meget god hacker.. men det må du da vide om nogen i din klasse er??

i guess not
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. maj 2003 - 22:16 #17
En bedre firewall vil altså ikke hjælpe dig, hvis først din maskine er blevet kompromitteret på en af de porte, som du tillader traffik ind af. Så skal du have en meget specifik firewall, der kan analysere ICQ traffik for expliots, og det tvivler jeg på du finder...

Btw... det er meget forkert og uetisk af dig, at tage dine points. Du stillede spørgmålet "Findes der et program så man kan se hvem der har været inde på ens computer eller noget andet så jeg kan finde ud af hvem der gjorde det?" og det fik du svar på.

Du bør derfor oprette et nyt spm. hvor du tildeler points til den/dem der har svaret korrekt. Dvs. som det mindste til jakobclausen.

... ellers kan du nok ikke regne med at folk vil svare på dine spm. i fremtiden.

JP
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
27. maj 2003 - 22:19 #18
jeg har ikke brug for et sådan svar men et program
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. maj 2003 - 22:20 #19
NEJ - du spurgte om det fandtes, og det blev givet et korrekt svar: NEJ!

Det svarer til, at du spørger om det er muligt at få et ansigtsbillede af en person, der ikke er blevet filmet! Her er svaret også nej!!!
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
27. maj 2003 - 22:22 #20
Hvis jeg spørger: "Findes der en hest med 2 haler" er et "ja" svar ikke nok så har jeg da brug for at vide hvilken en det er
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
27. maj 2003 - 22:22 #21
Og desuden er det min beslutningen hvem jeg giver til
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
27. maj 2003 - 22:23 #22
easy easy begge to..
- og lad lille palle lukke sit spørgsmål, det er hans eget problem at folk måske ikke gider svare ham næste gang han opretter et spm.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. maj 2003 - 22:24 #23
pistolpalle >> Vi kan lige til  100, men det hjælper jo ikke når de skulle være installere før din computer blev hacket

Synes du skal oprette et nyt spørgsmål og fordele point, eller der ryger en anmeldelse afsted
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. maj 2003 - 22:25 #24
Nej, men situationen er jo, at svaret var NEJ (både til hesten med to haler og til ICQ). Så kan du da ikke få mere information?

Du føler dig måske berettiget til at "beholde" dine points fordi du ikke fik det du ønskede: Et program, der kunne vise, hvem der var inde, men det var ikke det du spurgte om. Læs dit spm. igen, og se om svaret ikke er 100% korrekt. Ellers spørg en coadmin...

Har du måsket fundet et program, der kan se, hvem der har været inde? Nej vel...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. maj 2003 - 22:25 #25
pistolpalle >> ja du bestemmer hvem du giver til, men du har jo slet ikek givet til nogen, det er jo der problemet opstår.

Du stiller et spørgsmål og får svar!
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
27. maj 2003 - 22:29 #26
lille palle> tænk på vi har brugt tid på at hjælpe dig.. Vi har søgt på diverse sider og rodet vores hjerner igennem. -Og hvad er takken? tsk tsk
Avatar billede fromsej Praktikant
27. maj 2003 - 22:32 #27
Det er sørgeligt, anmeld det dog!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. maj 2003 - 22:38 #28
anmeldt
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
28. maj 2003 - 08:17 #29
hehe...
Findes der atom- og masseødelæggelsesvåben i irak: NEJ!
Men hvor er de?

;-)))
Avatar billede killakurt Nybegynder
28. maj 2003 - 09:22 #30
Måske i lige skulle give ham en chance i kan jo ikke regne med han er inde 24/7 og kan svare på hvad i spørger, måske i skulle vente med at anmelde ham
Avatar billede fromsej Praktikant
28. maj 2003 - 15:08 #31
Avatar billede fromsej Praktikant
28. maj 2003 - 15:12 #32
Killakurt>>Han har fået rigeligt med chancer, så det er vist tiden med en alvorlig irettesættelse her.
Avatar billede amplificator Nybegynder
28. maj 2003 - 15:26 #33
Nejnejnej... "Pistolpalle" du burde vist få læst de regler! Efter at have kigget på et par andre spm. oprettet af dig så synes jeg ikke du ser ud til at holde længe her inde!
Avatar billede fet321 Nybegynder
28. maj 2003 - 20:13 #34
pistolpalle 27/05-2003 22:22:30 > "Hvis jeg spørger: "Findes der en hest med 2 haler" er et "ja" svar ikke nok så har jeg da brug for at vide hvilken en det er"

Det er ikke et specielt brugbart eksempel i dette tilfælde, da svaret jo var NEJ.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
28. maj 2003 - 23:15 #35
lol jeg skulle jo bare sige et eller andet
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
29. maj 2003 - 21:57 #36
jeg har nu ellers holdt i 405 dage... og jeg klarer mig fint hvis i bare kunne lade vær med at blive så sure altid
Avatar billede amplificator Nybegynder
29. maj 2003 - 22:07 #37
Overhold reglerne og ellers brug gode manerer.. Så sker der intet..
Avatar billede melange Nybegynder
29. maj 2003 - 23:24 #38
"hvis i bare kunne lade vær med at blive så sure altid"

Folk bliver sjovt nok ikke sure på mig. Hvorfor mon det ?
-Kan det være fordi jeg ser bedre ud end dig ? næppe.
-Kan det være fordi jeg ved meget mere om afrikanske kuglebiller end dig ? næppe.
-Kan det være fordi jeg har en elg stående ved min computer ? næppe.

Nej måden at undgå folk bliver sure på en er at være fair over for dem. Folk har (som tidligere nævn) brugt tid på at prøve at hjælpe dig, og at tage sine point igen er at pisse på folk.
Da du kun har udlovet 30 points lider du vel næppe under at dele dem ud mellem de folk som har prøvet at hjælpe dig. Dermed ikke sagt at man altid skal dele de lovede points ud.
Havde du i udlovet 100 points, ville det måske være lige i overkanten for bare at få at vide det program som du efterlyser ikke findes. Så kunne du have uddelt ca. 10 point til hver af dem som prøvede at hjælpe dig, og tage resten selv, men du bør altid give dem som bruger tid på at hjælpe points!

At ikke give points er det samme som ikke at sige tak, og SÅ bliver folk sure (med god grund....eller ?) og gider ikke hjælpe dig mere.
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2003 - 23:29 #39
Vel talt Melange.*S*
Avatar billede mat Nybegynder
29. maj 2003 - 23:31 #40
melange > har du en elg stående ved din computer? hvad koster sådan en elg? :)
Avatar billede melange Nybegynder
29. maj 2003 - 23:49 #41
mat << 15 svenske kroner tror jeg det var :) men man skal have lidt god vilje for at kunne se det er en elg mere :)
http://bottiger.com/_stuff/elg.jpg
Avatar billede fet321 Nybegynder
30. maj 2003 - 01:34 #42
melange >> Den har du da vist skrabet af fronten på et dansk lokomotiv :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2003 - 09:01 #43
*LOL*
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
04. juni 2003 - 15:26 #44