Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 12:21 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Online status for bruger.

Jeg tænkte på om det ville være en smart ide, at offentliggøre brugernes ip adresser under "brugerinfo", samt om brugeren er logget på.
Har nemlig set andre forum´s gøre dette..
Vil gerne høre hvad folk mener.. både for og imod...
Er det at gå for langt med ip?
Avatar billede double-g Juniormester
21. maj 2003 - 12:23 #1
hvad i alverden skulle det gøre godt for ???
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 12:26 #3
At kunne se om brugeren er tilstede er da meget nyttigt... Hvis brugeren har 25 åbne spørgsmål med masser af svar, men lystigt åbner flere spørgsmål. Så kunne det være rart at se hvis han er på!
Eller hvis man venter et svar/kommentar fra en, så se om han er logget af..

Evt også en "sidst logget på"..
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 12:26 #4
:-)
så er jeg ikke den eneste....
Avatar billede double-g Juniormester
21. maj 2003 - 12:28 #5
Nu tænkte jeg mere på, hvad du vil med brugernes IP adresser ????
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 12:30 #6
i visse tilfælde http://www.eksperten.dk/spm/355289 kunne det være rart...
for at se om folk er "dobbeltbrugere"..
Avatar billede Chewie Novice
21. maj 2003 - 12:31 #7
det kan Coadmin ... de har et værktøj specielt designet til det !!
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 12:36 #8
Der er bare i visse andre steder hvor ip/dele af ip, står i brugerinfo eller ved siden af brugernavn... Det ville måske mindske bruget af dobbeltbrugere..
Avatar billede double-g Juniormester
21. maj 2003 - 12:36 #9
Det vil samtidig give alle scriptkiddies mulighed for at lege hacker mod folk, de ikke bryder sig om
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 12:40 #10
double-g -> Det ar du ret i.. Men det ville så skade dem selv mere, end den der bliver hacket (læs politianmeldelse)
Men da det ikke er alle der har firewall, har du ret i at det kunne være et problem.. Så er det måske godt det er forbeholdt Coadmins :-)
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 12:46 #11
Anyway...
Hvad synes folk om idéen med onlinestatus?
Avatar billede Chewie Novice
21. maj 2003 - 12:47 #12
Den er OK .... hvis man også kan fra vælge det !!
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 12:50 #13
Altså så f.eks du kunne vælge ikke at vise andre dit status?
Avatar billede Chewie Novice
21. maj 2003 - 12:51 #14
Præsis :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. maj 2003 - 12:51 #15
Jeg ser ingen grund til online status... Eksperten er jo IKKE et "live forum" (læs: chat). Desuden er jeg absolut ikke interesseret i at offentliggøre hvornår jeg er online.

De der er interesserede i en sådan feature, kan installere ICQ, MSN eller andet. Det vil give samme funktionalitet.
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 12:54 #16
nanoq -> Har ikke alle 11.594 brugere på min icq-liste... synes bare det kunne være rart og se om folk deltager aktivt i spørgsmål, eller bare lige smider et hurtigt svar, og fedter videre til næste spg, uden at give mere feedback..
Avatar billede double-g Juniormester
21. maj 2003 - 12:55 #17
Jeg så også hellere en funktion på brugerinfo siden, hvor man kunne se om brugeren var online på ICQ/MSN.
Så var det op til den enkelte om vedkommende vil indtaste disse oplysninger.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. maj 2003 - 12:56 #18
synes bare det kunne være rart og se om folk deltager aktivt i spørgsmål <- igen... Eksperten er ikke en chat... det er et threaded forum. En online brugere feature passer ikke ind i den verden.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. maj 2003 - 12:56 #19
helt enig, double-g
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 12:58 #20
double-g -> Måske.. har personligt ikke lyst til at opgive UIN her...
nanoq -> eksempel: Jeg spørger A, du svarer B. Jeg spørger hvordan B... Der kommer intet svar.. Hva så? Så tænker man: Er du logget af? eller hopppet videre?
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 12:59 #21
Men er enig i en ting: Det er ikke et chatrum, men et rum til og søge hjælp til IT...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. maj 2003 - 13:00 #22
chalde, well... sådan fungerer et threaded forum... folk svarer og kommenterer når de har lyst og tid... Benytter man denne type fora, er det nødvendigt at være tålmodig.
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 13:03 #23
Synes ikke at eksperten fungerer dårligt, men der er bare ting der kunne udvides.. Men det er en smagssag... nogle vil gerne have det på den mere "nørdede" måde, andre på en mere oplysende måde osv....
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 13:14 #24
nå.. lukker.. det blivre nok ikke til noget, da det har være oppe siden 30/12-2000
Avatar billede fromsej Praktikant
21. maj 2003 - 22:48 #25
chalde>>Har du ingen tålmodighed? ;o)
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 22:53 #26
eftersom spørgsmålet har været oppe en del gange, tror jeg, desværre, ikke det vil blive ført ud i livet :-(
men jo du har ret, kunne godt have haft det åbent lidt længere..
Avatar billede fromsej Praktikant
21. maj 2003 - 22:59 #27
Jeg tænkte nu mere på dit forrige indlæg.
"Siden 30/12-2000" Giv dog lige folk et rimeligt tidsrum til at overveje situationen.*S*
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 23:39 #28
lol... nu jeg med.. :-)