Avatar billede lbaad Nybegynder
19. maj 2003 - 21:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Langsom logon efter installation af sygate firewall på w2k server

Hejsa,

efter jeg har installeret Sygate personal firewall 5.0 tager det omkring 20 min. at logge ind på en w2k professionel klient. Der må være en ting som jeg mangler at sætte til at komme igennem firewall'en, men har ingen anelse om hvad det er.
Håber i kan hjælpe.

Lars
Avatar billede janius Nybegynder
19. maj 2003 - 21:57 #1
Du skal tillade indgående trafik på port 53, der er DNS. Default er denne lukket på Sygate Firewall, men dine klienter skal altså have lov til at komme til den, ellers den lange opstartstid og ingen DNS :)
Avatar billede lbaad Nybegynder
19. maj 2003 - 22:17 #2
Er det på tcp port eller udp port. Der er stadig meget meget lang svartid på logon
Avatar billede lbaad Nybegynder
19. maj 2003 - 22:29 #3
Nu har jeg
Avatar billede lbaad Nybegynder
19. maj 2003 - 22:30 #4
prøver lige igen. nu har jeg sat tcp port 53 til at komme igennem begge veje, men det er statig det samme. skal man genstarte fw før det træder igennem
Avatar billede janius Nybegynder
19. maj 2003 - 22:36 #5
næppe, men det skader jo ikke at prøve. hvad siger loggen når dine klienter logger på? den må jo gøre opmærksom på hvilke porte der bliver banket på ved . . .
Avatar billede lbaad Nybegynder
20. maj 2003 - 08:52 #6
OK - jeg har stadig ikke fået det til at virke, men du har da givet mig nogle hints til hvordan det skal gøres. hvis du sender et svar, så får du point'ne.
Avatar billede janius Nybegynder
20. maj 2003 - 15:04 #7
kun hvis det virker :)
Avatar billede lbaad Nybegynder
20. maj 2003 - 15:25 #8
jeg har statig ikke fået det til at virke. jeg prøver igen idag. det skal nok lykkes. Jeg tilføjede både udp og tcp port 53, som det også fremgik af loggen, at det var dem som prøvede at komme igennem. Det sjove er egentlig, hvis jeg prøver at logge ind med en xp maskine, så er der ikke noget problem. Der bliver sendt frem og tilbage på både port 53 og 88. Logon'et foregår som det skal, nemlig omkring 5 sec.
Avatar billede jensbchr Nybegynder
20. maj 2003 - 19:16 #9
Jeg har et forslag, men jeg ved om det kan være til hjælp.
Prøv at sætte din FW til "Allow All", lav derefter et logon, sæt FW til normal.
Det skulle herefter være muligt at gennemskue hvad der sker ved at kigge "trafic loggen" og eventuelt sortere den ved at klikke på "Source IP".
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2003 - 21:39 #10
Hva med Netbios porten nr 139 og port 389 (AD)er de on?
Avatar billede lbaad Nybegynder
09. juni 2003 - 09:49 #11
Jeg har afinstalleret firewall'en. der var desværre ingen af svarene der virkerde. Tak for indsatsen. Spm. lukkes.