Avatar billede msnilsson Nybegynder
17. maj 2003 - 21:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dansk pay-for-placement søgemaskine

Forbrugerportalen har netop indført begrebet "Kommercielle kategorier" Det er nogle kategorier, hvor det er muligt at byde på side 1-placeringer for det følgende kvartal. I kan se en demo-udgave af systemet her:
http://www.forbrugerportalen.dk/user/demo/

- og hvis der er nogen der har noget feedback på ideen, brugervenligheden af auktionssystemet eller andet, så gives der 110 points til den mest konstruktive kritik...

Mvh.
Morten Schriver
Forbrugerportalen
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2003 - 22:46 #1
Det ser fint ud, jeg har dog følgende bemærkninger.

I bør stille nogle services til rådighed, e.v.t. for betaling.

Jeg vil som forbruger/søgemaskine optimerings professionel der skal rådgive mine kunder kunne se noget om søgeord, Hvis søgeord bruges meget, Hvis et af mine søgeord f.eks. er Fotografer, hvilke andre kombinationer at ordet søges der på, f.eks. reklame fotografer, fotografer i københavn, portræt fotografer, hvormange søgninger er der foretaget, hvormange hits forventes et køb af 1. pl placering af give i dette kvartal, osv osv. (disse værktøjer findes i forvejen, men der er kun et godt dansk værktøj. Findes på Joyzone)

Jeg kunne også godt tænke mig noget statistik hvor jeg kan følge med i hvad der sker med mine placeringer.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2003 - 22:48 #2
Jeg vil i øverigt anbefale jer at kikke ind på www.webmasterworld.com hvor der er et glimrende forum for bl.a. ppc søgemaskiner, der kunne i sagtens fange op på nogle gode ting. I er nok nødt til at registrere en profil, det kan I sagtens gøre, der følger ingen spamm med. Profilen ville også give jeg mulighed for at stille spørgsmål til internationale eksperter på området. Lad dog være med at poste jeres url, det tillader de ikke
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2003 - 22:58 #3
Jeg har kikket lidt mere rundt.

Jeg kan godt lide de oplysninger et professionelt website skal opgive for at komme med, det vil luge useriøse tilmeldinger fra og give maskinen et seriøst indhold. Hold fast på det.

Hvis jeg skal anbefale mine kunder at bruge penge på jeres maskine, vil jeg også vide lidt om hvor mange søgninger i har om dagen/ugen/måneden, hvem er de typiske brugere, havd bruger de typisk maskinen til. Hvis I får success, vil disse oplysninger efter nogen tid cirkulere i "faget" hvis I ønsker succes bør I selv gøre noget for at stille den slags til rådighed. Jo bedre jeg kan rådgive mine kunder til at få en god oplevelse hos jer, jo større er sandsyneligheden for at jeg vil tilføje jeres maskine på listen over maskiner det faktisk kan betale sig at gøre noget ved. Denne Liste er faktisk ret kort og når vi taler betaling er det vigtigt for jer at I opfattes som en plus forretning for dem der rådgiver professionelt
Avatar billede msnilsson Nybegynder
18. maj 2003 - 10:04 #4
Bufferzone: Meget kompetent feedback, tak for det...

Vi vil helt bestemt overveje at lave et søgeordsværktøj som et led i vores bestræbelser på at gøre portalen så "webmaster-venlig" som muligt. Lige nu har vi "Tips og gode råd" om at vælge søgeord, men det er henvendt til webmastere uden ekpertviden. Vi kunne evt. lave noget a la SOL's "nøglehullet". Lige nu har vi dog travlt med nogle mindre synlige ting, databaseoptimering osv.

Jeg er personligt allerede registreret bruger af Webmasterworld. og jeg er enig i at det er et fremragende forum hvor man altid kan finde inspiration.
Avatar billede demib Nybegynder
18. juni 2003 - 13:10 #5
"Nøglehullet", som jeg i tidernes morgen (som chef for Kvasir) var med til at sætte op, vil ikke løse det behov som Bufferzone snakker om. Du skal mere se på de værktøjer som f.eks. Overture og Google tilbyder deres annoncører - det er dem du skal konkurere imod
Avatar billede msnilsson Nybegynder
18. august 2003 - 09:59 #6
Lukker