Avatar billede janmolgaard Nybegynder
27. november 2000 - 08:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

S.M.A.R.T

Når jeg starter min Pc (win98) skriver den
Pri Master Hard Disk: S.M.A.R.T Status BAD, Backup and replace.
Så går den igang med scandisk, men halvvejs henne opgiver den pga. for lidt plads på harddisken.
Avatar billede LNG.DK Novice
27. november 2000 - 08:52 #1
S.M.A.R.T står for self monitoring and reporting technology. Systemet er indbygget i HD\'ens controller og der overvåger og laver løbende test af HD\'en, for at forudsige hardwarefejl. Hvis harddiskens omdrejningshastgighed f.eks. falder udenfor producentens tolerencer melder den fejl.
Gør som den siger tag backup og udskift harddisken. husk at der er garanti på den.
Prøv at spirnge scandisk over, for at se om det løser problemet, eller kan du prøve at slette data på disken for at skabe nok plads, evt. swap-filen. windows vil danne en ny.
Avatar billede powell Nybegynder
27. november 2000 - 08:56 #2
1. Kan du komme hele vejen ind i Windoes?

Hvis ja, udfør her en scandisk og tjek disken for fejl, finder den fejl, så er dety en dårlig hdd i din computer og bør skiftes.

Hvis nej, så lader der til at du har en dårlig disk, og den skal skiftes.

En scandisk behøver som sådan ikke nogen plads på harddisken for at køre, derfor er det sansynligt at dit windows er smadret eller disken beskadiget.

Hvis du kan komme hele vejen ind i windows, og du her kan køre en scandisk uden problemmer, så slå S.M.A.R.T funktionen fra i din BIOS.
Avatar billede powell Nybegynder
27. november 2000 - 08:57 #3
To slow...