Avatar billede jmc Nybegynder
13. maj 2003 - 18:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

listet på google ? problem med Iframe eller hvad?

Jeg har udviklet et site som bare ikke bliver listet på google. Hvad kan problemet være?

Det ser sådan ud:

<html>
<head>
<style>
<!--
body{background-image : url(gfx/bg/bg.jpg); background-position : center; background-repeat : no-repeat; overflow:hidden; }
-->
</style>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="keywords" content="sdfkj sapodfj oasijf osaijfosiajdf oaåfå+awisf påsdaif å ">
<meta name="description" content="sæifj saæoijf aspojif asodjf sadojfsoadjf oisadjfoisajdfo iasjd fas ">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
//-->
</script>
</HEAD>
<body bgcolor="#F1E6D0" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<div id="Layer1" style="position:absolute; left:292px; top:163px; width:114px; height:235px; z-index:1; visibility: hidden;">rejser
  historie</div>
<table align="center" width="100%" height="100%" border="0">
  <tr>
    <td valign="middle"><div style="text-align:center;"><IFRAME ID="ifrm" noscroll scrolling="no" style="text-align:center valign="center"  NAME="ifrm" WIDTH=777 HEIGHT=397 SRC="indhold.htm" FRAMEBORDER=0 SCROLLING=yes ALLOWTRANSPARENCY="true">
</IFRAME></div></td>
  </tr>
</table>
<NOFRAMES>
<TABLE HEIGHT="80%" WIDTH="100%">
<TR>
    <TD WIDTH="100%" HEIGHT="100%" ALIGN="center" VALIGN="middle"><FONT FACE="Verdana,Arial,Helvetica" SIZE="3"><B>
    <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
        document.write("You are using " + navigator.appName + " " + navigator.appVersion);
    </SCRIPT>
    <BR><BR>Your Browser Doesn't Support Frames !!!<BR>
    Sorry for the inconvenience, but Please Update Your Browser....</FONT></TD>
</TR>
</TABLE>
</NOFRAMES>
</html>
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. maj 2003 - 19:03 #1
google har problemer med avanceret kode, jeg kikker gerne på siden, men vil egentlig hellere have en url, så jeg kan sammenligne det visuelle med koden og se hvordan koden "ser ud" i browseren, det er jo sådan googlebot ser den.
Avatar billede jmc Nybegynder
23. maj 2003 - 15:13 #2
Skulle det hjælpe dig sender jeg den da gerne:
w w w . e i r b y. d k
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. maj 2003 - 20:04 #3
Jeg kikker på den i aften
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. maj 2003 - 20:38 #4
Der er en lang række problemer.

Prøv f.eks. at sim spider din side her

http://www.searchengineworld.com/cgi-bin/sim_spider.cgi

Som du kan se, "ser" søgemaskinen stort set intet af teksten på din index side. Det er teksten søgemaskinen bruger til at rate din side samt finde ud af hvad den handler om. Din side vil handle om ganske lidt og få dårlig placering på det den trods alt handler om.

Jeg prøver lige at finde nogle links til løsninger på Iframe problemet eller lidt info,  Stay Put
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. maj 2003 - 20:43 #5
Webmasterworld er et godt sted til søgemaskine oplysninger. Om iframes er der lidt konfliktende oplysninger. læs nedenstående og søg e.v.t. selv på iframes og læs. Det kan godt være du bliver nødt til at tilmelde dig, det kan du roligt gøre, det koster intet og medfører ingen spam.

http://www.webmasterworld.com/forum3/9324.htm
http://www.webmasterworld.com/forum3/6891.htm
Avatar billede ldrada Nybegynder
23. maj 2003 - 20:48 #6
Avatar billede jmc Nybegynder
23. maj 2003 - 21:21 #7
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. maj 2003 - 21:46 #8
Tallet kan du ikke bruge til så meget. Du kan sammenligne dine sider med andre sider og se hvor mange søgeord spideren får fat i.

Hvis du f.eks. sammenligner med www.bufferzone.dk kan du se at jeg også får 200, tilgængæld vil du kunne se ordet webpromotion tit og søger du med webpromotion i f.eks. google, kan du se at siden opnår en tredieplads blandt de ikke betalende links
Avatar billede jmc Nybegynder
23. maj 2003 - 22:36 #9
Avatar billede jmc Nybegynder
23. maj 2003 - 22:37 #10
nej ikke alligevel... :O(
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. maj 2003 - 22:52 #11
Der er skam løsninger på problemet, men så bliver vi lidt tekniske
Avatar billede jmc Nybegynder
01. juni 2003 - 03:06 #12
fyr dog løs.... bufferzone - jeg forstår dig godt. Men du benytter jo ikke Iframes!
Avatar billede jmc Nybegynder
03. juni 2003 - 12:36 #13
Hvad med at oprette en side med re-direct til siden med Iframe?