Avatar billede preisler32 Nybegynder
13. maj 2003 - 14:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sort Skærm!

Hej!

Er der nogen der ved om der sidder en sikring i en Eizo F67 skærm?

Billedet forsvand lige pluseligt, men alle andre funktioner virker. Har prøvet med en anden komputer og andet skærmkabel.

Mvh
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
13. maj 2003 - 14:57 #1
Der sidder helt klart en sikring i alle lidt nyere skærme... om det så er en man bare lige kan komme ind til og skifte er ikke nemt at vide....
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. maj 2003 - 15:29 #2
jogge> der skal ALTID sidde en sikring i elektriske apparater, jeg tror ikke at forsikringsselskaber vil udbetale erstatninger i tilfælde af brand m.m.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. maj 2003 - 15:31 #3
preisler> hvis sikringen er sort hjælper det ikke at skifte den da der i såfald er tale om en kortslutning, i sjældne tilfælde kan et lynnedslag forårsage at sikringen brænder over og så kan man være heldig at den spiller videre når en ny sikring er isat..
Avatar billede preisler32 Nybegynder
13. maj 2003 - 16:08 #4
Hej Retaxes!

Jeg ved ikke om sikringen er sort, da jeg ikke har skilt skærmen ad endnu. Skærmen opfordre ikke til at blive skilt i forhold til hvordan den er samlet. Derfor ville jeg høre om det kunne betale sig at "splitte den ad" for at finde en sikring. Det skal lige nævnes at garantien er udløbet...

Mvh

Preisler32
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. maj 2003 - 16:24 #5
selvom garantien er udløbet kan du måske få skaden dækket såfremt den er sket under et tordenvejr.
Snak med dit forsikringsselskab om de evt. dækker en rep./ny monitor.

Under alle omstændigheder skal du nok ikke begynde at lege tekniker.

Er der ikke lys i en lampe på fronten der fortæller at den er aktiv, fejlen kan jo godt ligge et andet sted.
Avatar billede preisler32 Nybegynder
14. maj 2003 - 08:39 #6
Hej Retaxes!
Sikringen virker, så jeg må nok sande at det kan være billederøret der er sprunget. Men spørgsmålet gik på om der var en sikring i skærmen, så de 30 point tilfalder.
Preisler32
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. maj 2003 - 11:33 #7
det behøver ikke at være billedrøret der er sprunget (sker faktisk sjældent), der er mange andre ting der kan gå galt, men så skal den til rep. og det kan næsten ikke betale sig.

takker for pointene..