Avatar billede neo100 Nybegynder
12. maj 2003 - 21:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tidsafhængig adgang til internettet

Findes der programmer eller routere/firewalls der kan forhindre adgangen til internettet i visse tidsrum. Eller sagt på en anden måde, vedkommende må kun gå på nettet f.eks. mellem 17 og 20??
Avatar billede casch Nybegynder
12. maj 2003 - 21:26 #1
hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede neo100 Nybegynder
12. maj 2003 - 21:26 #2
WinXP
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2003 - 21:50 #3
Hvis du har et domæne og alle brugerne logger på domænet kan du styre det på server niveau. I windows 2000 server styres dette i AD
Avatar billede neo100 Nybegynder
12. maj 2003 - 22:05 #4
Det er kun en WinXP pro pc koblet direkte op via TDC ADSL desvære.
Men findes der ikke nogen routere der kan begrænse ala noget Parental control?
Avatar billede kenp Novice
12. maj 2003 - 23:41 #5
joo der findes routere som kan den jeg bruger en belkin router, og der kan jeg begænse bestemte IP-adresser til at bruge bestemte funktioner eks. sige de ikke må benytte port 80 i en bestemt tidsperiode eller helt bloker den for den enkelte IP-adresse
Avatar billede neo100 Nybegynder
13. maj 2003 - 00:08 #6
Det lyder som noget af det rigtige. Kan man som jeg skriver i starten, forbyde al udgående/indgående trafik i et givent tidsrum?
Avatar billede kenp Novice
13. maj 2003 - 00:10 #7
Ja det kan man godt, man sætter bare alle sine ip-adresser ind og beslutter hvilke porte man vil lukke eks. 1-1oooo  og hvilke dage eller bare faste tidrum den dage man vil have det sådan!
Avatar billede kenp Novice
13. maj 2003 - 00:14 #8
når jeg er inde i min router så trykker jeg på lanclient restriction så får jeg dette billed frem hvor jeg kan beslutte hvad som skal blokeres! og hvis jeg ikke skriver noget i tidsrum eller dage, så blokeres den hele tiden.

http://www.net.dialog.dk/~kenp/test/router.jpg
Avatar billede neo100 Nybegynder
13. maj 2003 - 00:14 #9
Hvad hedder routeren?
Avatar billede kenp Novice
13. maj 2003 - 00:20 #10
Den jeg lige præcist bruger hedder Belkin Wireless 3 port router

men du skal jo nok ikke bruge en som også er wireless :)

men det er sådanne en bare som wireless her kan du se prisen på den alm. router hos edbpriser http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674807891

og sådanne ser den ud og her kan du læse lidt om den router http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=201487&pcount=&Product_Id=136521
Avatar billede neo100 Nybegynder
13. maj 2003 - 17:59 #11
Takker kenp, det var lige det jeg søgte. Jeg forstår ikke at man ikke har hørt mere om Belkin.....den kan jo utroligt meget i forhold til dens konkurrenter. Såsom ovennævnte, men den kan også mappe fra en port til en anden port, hvilket andre routere i den prisklasse ikke kan klare.
Avatar billede langbein Nybegynder
13. maj 2003 - 18:40 #12
Det var da en utrolig mengde muligheter for bare små penger. Mange firewall/routers i denne prisklasse inneholder temmelig få konfigureringsmuligheter. Man kan skille mellom udp og tcp trafikk og man har også mulighet for 3 ports dmz. Fungerer den også virkelig like bra i virkeligheten som spesifikasjonene skulle tyde på ??!!
Avatar billede kenp Novice
13. maj 2003 - 18:45 #13
Neo100 -> tjaaa hvorfro man ikke har hørt om den det ved jeg ikke! jeg fik den anbefalet af min hustrus arbejde, da vi skulle have adsl som skulle kunne køre op i mod deres anlæg med tilstrækkelige sikkerheds foranstaltninger, samt andre features, så vi brugte for at lukke af.

langbein ->, jeg har på ingen måder haft problemer med den router, og den har fungeret perfekt for mig, har selv brugt mange af de forskellige funktioner, indtil jeg fik en anden adsl forbindelse (lukket netværk MPLS og AIP), så alle de funktioner som der var i den ikke var nødvendige længere for mig, men indtil da virkede den perfeckt -det gør de sikkert også stadigvæk, men bruger dem ikke pt.