Avatar billede jones279 Nybegynder
12. maj 2003 - 17:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

NIS problemer med 56k NEED HELP QUICK

Hejsa,

Sidder hjemme hos en ven og prøver at få hans bærbare til at funke på et k56 modem... eller dvs den funker fint, men hvergang computeren starter, forsøger den at connecte til internettet, sådan ca. 23 gange popper den boks frem efter hinanden...Jeg ved at det er nogle programmer i Norton internet Security - Men hvilke og hvordan slår jeg det fra!?! Jeg er i vildrede og ved at flippe fuldstændig råddenskråt ;)

på forhånd tak!
Avatar billede mickey777 Nybegynder
12. maj 2003 - 19:06 #1
Min løsning er at :

1) deaktivere modemet i enhedshåndtering.

2) Opret derefter en genvej til modemtilslutning.

Herefter aktiveres modemet ved at du højrekilker på genvejen og aktiverer forbindelsen, så slipper du for at den hele tiden vil på nettet :-)
Avatar billede jones279 Nybegynder
12. maj 2003 - 19:52 #2
Jamen det er NIS der gør det... Den popper sådan en ting op hvor man kan klikke på etabler forbindelse.. Den ska jo nok på nettet for at virke... Det skal lige siges, at det er først efter LIve Update det kommer... Kom ikke før...
Avatar billede mickey777 Nybegynder
12. maj 2003 - 20:50 #3
Skriv msconfig i kør menuen og check live update check af ellers kan live update automatic fjernes ved options i programmet.
Avatar billede jones279 Nybegynder
12. maj 2003 - 20:51 #4
Det er først kommet efter jeg har kørt liveupdate :/ desværre...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 00:15 #5
Prøv lige dette, som skulle være din løsning.

Åbn Norton Internet Security
Gå i Options
Internet Security
Fanebladet General

Lidt nede kan du se der står Startup
Sæt en prik i manual
Den står sikker nu i Run at system startup, og det skal den jo ikke.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 00:16 #6
Du skal jo så efterfølgende altid huske at starte den manuelt hver gang du er på Nettet.
Avatar billede jones279 Nybegynder
13. maj 2003 - 01:27 #7
Yep - det virker heller ikk....Det er nogle programmer der kom ind med liveupdate... Muligvis hører nogle af dem til den alm antivirus... Det er pisse møg hamrende irriterende...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 01:39 #8
Så gør som mickey siger. Har du prøvet det. Alt det som starter op når du starter computeren ligger her.

Start
Kør
Skriv: msconfig
Ok
Fanebladet Start

Der er måske en masse som du ikke ved hvad er, her ligger en liste så du kan se hvad de betyder: http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm samt om det er anbefalet at du beholder programmet i start. Se hvad den første fil hedder, gå ud på det link med tasklist og klik på det bogstav som din fil begynder med. Find filen og læs om den. Sådan kan du gøre med alle de filer som ligger i start, og der kan ryddes kraftigt op i dem skulle jeg lige hilse og sige.
Avatar billede jones279 Nybegynder
13. maj 2003 - 02:09 #9
Hmm OK i'll try... Takker :) Der er bare et problem nisserv.exe tror jeg den hedder, den sætter et hak ud for sig selv - ligegyldigt hvad man gør :/
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 08:39 #10
nesserv.exe er Norton firewall, så det er helt ok at den bliver stående.

Takker for point:)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 08:39 #11
nesserv.exe= nisserv.exe
Avatar billede jones279 Nybegynder
13. maj 2003 - 11:32 #12
oki :)