Avatar billede dsl93789 Nybegynder
09. maj 2003 - 19:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

isa server

Jeg sidder bag ved en isa proxy og firewall.
mit pro er min ftp. på indersiden kan jeg godt logge på den, men ude fra kan jeg ikke. og kazaa får aldrig lov til at logge på.  jeg vil tro at det enten er proxy eller firewallen der er pro med.
KAN nogen hjælpe mig    ???????
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. maj 2003 - 19:26 #1
Så må du ADD kazaa som trusted zone.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. maj 2003 - 19:28 #2
Pas nu på med Kazaa den er fuldt med spyware. Prøv at kigge på http://www.spywarefri.dk/software.htm#P2P Her finder du nogle psp uden spyware.
Avatar billede dsl93789 Nybegynder
09. maj 2003 - 19:33 #3
Jo tak for fiffet. men hvad med min ftp. hvordan åbner jeg porte i firewallén..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. maj 2003 - 20:28 #4
Hvilken firewall?
Mener bare at du kan gøre det via proxy, men har ikke selv styr på den. Ftp skulle jo gerne bruge Port 21
Hvis det er Norton
Internet security
Options
Fanebladet generalt
Advance
Other
Skriv porten og fjerne vingerne i blokeringer.

Selv om du evt. har andet pgr. kan du måske bruge vejledningen alligevel

Jeg ved at man også via proxy kan åbne for porte, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig der, da jeg ikke selv kører med det, og kan ikke lige huske hvor der er man skal lave disse ændringer.
Avatar billede dsl93789 Nybegynder
09. maj 2003 - 20:41 #5
det er den indbyggede firewall i ms isa 2000 server
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. maj 2003 - 21:31 #6
Takker for point:) Du fandt ud af det nu.
Avatar billede dsl93789 Nybegynder
09. maj 2003 - 21:37 #7
nope, har ikke fundet ud af det endnu
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. maj 2003 - 21:53 #8
Så skulle du da ikke give mig point. Har du prøvet at se om du kan add til trusted zone i din isa server? Ellers må du have dine point igen og så oprette et nyt spørgsmål, for nu er der jo ikke flere som kigger på dette.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. maj 2003 - 22:46 #9
Har fundet lidt til dig som du nok godt kan bruge: http://www.eksperten.dk/spm/121623