Avatar billede superlight Nybegynder
05. maj 2003 - 18:24 Der er 6 kommentarer

harddisk og windows

Jeg har lige installeret en ny harddisk i min computer som kører "slave". Den er total formateret etc. Min oprindelige "primære" harddisk har jeg opdelt i 2.
Problemet er at min nye slave harddisk pludselig har lagt sig imellem min primære harddisk. Dvs. den sekundære harddisk har fået navnet D, og den er imellem C og E som er min primære harddisk.
Det betyder at windows (me) ikke kan finde rundt i computerens links mere, og at div. programmer er defekte.
Hvad gør jeg for at få orden - med 2 harddiske?
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
05. maj 2003 - 18:31 #1
Prøv at oprette partitionen som Extended istedet for Primary på disk nummer 2.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. maj 2003 - 18:54 #2
Jeg har samme problem med win98..

Prøv at kigge i Enhedshåndteringen (højreklik på Denne Computer > Egenskaber > Enhedshåndtering), i egenskaber for dine harddiske. Der skulle man gerne kunne lave det om.. hvis du ikke kan lave det om der, tror jeg ikke at du kan. (Jeg ved ihvertfald ikke hvordan..)

I WinXP er det meget nemmere.. der kan du (i et eller andet system program) højreklikke på harddisken, vælg reassign (eller hvad den nu hedder) og derefter vælg bogstav.
Avatar billede superlight Nybegynder
05. maj 2003 - 19:24 #3
a eriksen øhhh, kan du komme med en mere pædagogisk/beskrivende forklaring...
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. maj 2003 - 19:30 #4
Hvilket OS kører du med?
I NT/2000/XP kan du køre diskmanageren og ændre drevbogstaver på dine drev. I XP finder du den ved at højreklikke på Denne Computer, vælg Administrer. I konsollen finder du den bland de andre administrations værktøjer.

Du ændrer drevbogstavet ved at højreklikke på den partition du vil modificere og vælge "Skift drevbogstav". Skift ex. d->g, e->d og g->e.

JP
Avatar billede superlight Nybegynder
05. maj 2003 - 23:35 #5
Mit system er Windows ME. Jeg kan ikke gøre det i enhedshåndtering - og mht. administer findes den ikke på overstående fremgangsmåde....
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 02:54 #6
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.