Avatar billede blackie Nybegynder
23. november 2000 - 09:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

install af oracle 8i

Efter jeg har installeret oracle 8i, med tre fejlmeddelelser omkring net, ved ikke helt præcist hvad det er.

Når jeg går ind i programmet, indtaster username og password, kommer en fejlmeddelse: Protocoladapter findes ikke.
Hvad betyder det? Hvad er galt?
Jeg havde Oracle 7 liggende før, men kunne ikke Uninstall eller i tilføj/fjern programmer fjerne det, måtte slette den \"manuelt\".
Under installationen fandt den alligevel den gamle udgave og ville updatere, det sagde jeg ja til, der ligger vel noget i registreringsdatabasen, men kan det være det som driller?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
23. november 2000 - 15:15 #1
Husk altid at angive den rigtige fejlkode. Den du får er sikkert TNS-12560.
Men lad os glemme den indtil videre:

Lad os gå ud fra at du gerne vil slette alt oracle på din maskine! Du vil så miste din database, hvis du ikke tager en backup af datafiler etc.

En helt ren installation:

Gå ind i regedit og slet hele:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\ORACLE

slet alle der har med oracle at gøre i:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services

Gå i control panel -> system -> enviroment og slet alle stier til oracle!

Slet c:\\orant og c:\\program files\\oracle
c:\\program files\\oracle er blevet oprettet med din 8i install, men fjern den alligevel!

Boot maskinen... og prøv igen!

Held og lykke!

Avatar billede blackie Nybegynder
23. november 2000 - 16:36 #2
<<pnielsen
Det gik fint med den første, men ikke med HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\services her er jeg lost, jeg ved ikke hvad der har med oracle af gøre?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
23. november 2000 - 19:30 #3
Alle dem der starter med navnet ORACLE* kan slettes!

F.eks. hvis du har en database der hedder ORCL:
ORACLESERVICEORCL
ORACLESTARTORCL
ORACLE*
Avatar billede blackie Nybegynder
24. november 2000 - 13:35 #4
Der er ingen, jeg har jo også lavet en deinstall på oracle 8i, ok jeg prøver nu, jeg skal kører sammen med builder 5 c++, det kan den godt ikke??
Avatar billede pnielsen Nybegynder
24. november 2000 - 14:46 #5
hmmm ... Snart mange spørgsmål på en gang :)

Er det her på NT? Hvis du afinstalleret, skal de selvfølgelig ikke være der!
Men er det en Personal Oracle på win95/98 skal de heller ikke.
Disse versioner kan køre c++:

      8.0        MicroSoft Visual C++ 5.0 & Borland C++ 5.0
        8.1.5      MicroSoft Visual C++ 5.0
    8.1.5      MicroSoft Visual C++ 6.0
    8.1.6      MicroSoft Visual C++ 6.0

Avatar billede blackie Nybegynder
24. november 2000 - 15:04 #6
Det kører, sådan............
Jeg opretter et nyt spørgsmål, er du klar.
Du får selvfølgelig dine point.
Det er ikke Microsoft Visual c++ 5.0
Det er c++ Builder 5.0 Enterprise, kan den kører sammen med oracle 8i 8.1.5