Avatar billede xirb Nybegynder
02. maj 2003 - 22:49 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg finde en 3d-model af en Ost?

Hej!

Jeg leder efter en 3D-model af en ost, som kan importeres i 3D Studio Max. Det skal gerne være en hullet ost, fx i trekant.
(Man skulle jo tro, at det var et rimeligt simpelt objekt, men min sædvanlige kilder (=3dcafe) har den ikke, og Google er åbenbart ikke min ven lige nu.)

Så har du et link eller måske et objekt liggende vil jeg gerne ha' det! :)
Avatar billede xirb Nybegynder
03. maj 2003 - 00:53 #4
Uha, de ser ellers gode ude, tak.
Men desværre er de ikke freeware (det er bare et lille amatørprojekt jeg sidder med til uni)..
- Håber der er nogen, der har en gratis "ost". :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2003 - 01:11 #5
Så må du bare bruge lidt tid på at lave den, og det er ret enkelt.

1. Lav en skive dvs. 3 linier med 45 graders vinkel der danner en rektangel,  og lathe den 45 grader.
2. Lav en masse Sphere i forskellige størrelser
3. Flyt dem hen så de rør ved osten i dybder og sider
4. Under Standard primitives vælger du compund object. Under operation vælger du Subtraction (A-B)
Det gør du for alle dine spheres.
5. Derefter farvelægger du osten.

/per
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. maj 2003 - 01:14 #6
mon ikke der er en ost her http://www.3dcafe.com/asp/househld.asp  Tryk på den gule firkant for billeder.

hoejrup du mangler lige at han skal trykke på boolean i punkt 4 :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2003 - 01:26 #7
michael-k> Jeg sidder også og arbejder med Strata 3d, så jeg slog det lige op i min 3d max papirer.
Men mange tak for hjælpen. ;-)

/per
Avatar billede xirb Nybegynder
03. maj 2003 - 08:56 #8
Mange tak for hjælpen.
Jeg vil til at lave en selv så - virker ikke så uoverkommeligt. :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2003 - 09:10 #9
Velbekomme! ;-)

/per
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. maj 2003 - 12:33 #10
hoejrup det var så lidt :)  Strata3d hvor bruger du det ?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. maj 2003 - 14:01 #11
hoejrup>>> Manglede ordet "boolean" ikke et eller andet sted i dit svar :P
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2003 - 14:35 #12
i11uzion>>> Alle mennesker laver fejl, og jeg sagde også tak til michael. :P igen. ;-)

michael-k>Det bruger jeg i mit firma i stedet for 3d studiomax, for det kan noget af det samme som
3d Studiomax og Character Studio. Og så er prisen på et fornuftigt niveau.

Du kan se flere oplysninger her: http://www.strata.com/ og http://www.stratacafe.com/

/per
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. maj 2003 - 15:36 #13
okay cool. Hvad er en fornuftig pris, ja undskyld jeg er lidt nysgærrig ;)  men sidder i en situation hvor vi skal have købt et par licenser, vi har tænkt lidt over AutoDesk Viz det koster omkring 10.000-12.000 kr pr. stk
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. maj 2003 - 15:51 #14
Det skal måske lige siges vi har kig på det da det ligner 3dsmax.  Dog har den begrænset muligheder i animations delen som nok er det eneste minus.

Har kigget lidt på nogle screenshots af det strata der og syntes det ser lidt forvirrende ud, men det gør alle alle nye programmer jo nok :)

Ved ikke om du kender til Turntool  www.turntool.dk  Kan man evt få et lignende plugin til strata ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2003 - 15:56 #15
Hvis dit firma skal lave state of the art 3D spil til Xbox og PS2, så skal du helt sikkert anskaffe 3d Studiomax.
Men Strata 3d faktisk et meget brugervenligt program, der bla. anvendes af arkitekter og industrielle designere.

Du kan se priserne her: http://shop.strata.com/?Product=69

Hvis du skal lave en form i 1 til 1 efter tegningen, så skal programmet kunne håndtere Nurbes.
Så kan du hente Blender helt gratis på http://www.blender3d.com/ , men det er ikke nær så
brugervenligt. det kræver i hvertfald en hel del tilvænning. ;-)

/per
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. maj 2003 - 16:01 #16
nej vi laver ikke spil. Blender kender jeg godt, det kommer vi nok aldrig til at satse på ;)

takker og sorry for dette spam xirb
Avatar billede xirb Nybegynder
03. maj 2003 - 16:06 #17
(Absolut intet problem for mig. :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2003 - 16:15 #18
Der findes cult 3d til strata 3d, der minder lidt om Turntools.

Link: http://www.cult3d.com/3dsites/default.asp

/per