Avatar billede jacobve Nybegynder
22. november 2000 - 20:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

funktionen \'ed <filnavn> i SQL plus 3.3

Når jeg skriver ed <filnavn> laver jeg en ny fil, som hedder <filnavn>.sql og denne fil bliver så åbnet i noteblok.

Jeg vil høre om det ikke er muligt at få Oracle til at åbne denne fil i en anden teksteditor end noteblok, da denne ikke kan synderligt meget ang. markering af reserverede ord?

Altså: Når jeg skriver - ed <filnavn> i SQL plus, så skal den åbne min fil i en anden tekst editor end noteblok.

- på forhånd tak
Avatar billede pnielsen Nybegynder
22. november 2000 - 23:44 #1
gå ind i GLOGIN.SQL filen, som ligger i  $ORACLE_HOME\\PLUS33

tilføj linien:
      DEFINE_EDITOR=<sti + fil>

f.eks.
DEFINE_EDITOR=c:\\WINNT\\SYSTEM32\\EDIT

Avatar billede jacobve Nybegynder
23. november 2000 - 13:55 #2
Jeg takker mange gange.... Nu kan jeg bedre få overblik over hvad jeg egentligt går og laver.