Avatar billede bue Nybegynder
22. november 2000 - 13:11 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laves søgemaskine fra bunden???

Hej allesammen.

Jeg har en masse sider med hver ét ord tilknyttet... hvordan laver jeg en side hvor jeg kan søge, og der så kommer med et resultat som passer så tæt på sopm muligt???
Jeg er klar over at jeg måske skal bruge acces.....
Men please hjælp!!!
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2000 - 13:12 #1
kan du lige uddybe det lidt ?

og hvad mener du med \'så tæt på sopm\' ???
Avatar billede hchristensen Nybegynder
22. november 2000 - 13:16 #2
Køb AltaVIsta Search Engine 3.0. Prisen starter ved USD 1500,- Se http://doc.altavista.com/business_solutions/bus_solutions.html
Avatar billede bue Nybegynder
22. november 2000 - 13:19 #3
jeg mente så tæt som muligt på det søgte ord...

Og det var meningen at jeg selv skulle lave det og ikke købe noget til 1500,-
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2000 - 13:21 #4
nu er det meget svært at analysere om et ord er tæt på et andet.

Men hvis det er websider, kan du f.eks. bruge.
http://search.freefind.com
SÅ kan du bruge en search engine kun til dine sider.

du kan se min på www.disky-design.dk/fish hvis du vil teste den
Avatar billede bue Nybegynder
22. november 2000 - 13:29 #5
virker den også med danske ord???

Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2000 - 13:29 #6
det har jeg faktisk ikke prøvet, men det tror jeg næsten den gør
Avatar billede bue Nybegynder
22. november 2000 - 13:36 #7
Er det okay hvis jeg venter lidt med at give point??? du skal nok få nogen af dem....

Avatar billede bue Nybegynder
22. november 2000 - 13:38 #8
Er der andre der ved hvordan dette kan laves... evt vha database, og så som en del af hjemmesiden???
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2000 - 13:38 #9
:-) selvfølgelig
Avatar billede 12tri Nybegynder
22. november 2000 - 15:27 #10
Jeg har selv haft brug for en søgefunktion til min hjemmeside.
Jeg fandt nogle andre hjemmesider som tilbader at oprette et script som du ganske enkelt kopier ind på din side. Og så har du en søgefunktion.
Og det bedste´- det virker overraskende godt.Også på danske ord.
Der er mange opsætnings uligheder ved begge, så tag et kig forbi:

http://www.picosearch.com/

http://www.atomz.com/

Morten