Avatar billede maxkemp Nybegynder
28. april 2003 - 17:59 Der er 18 kommentarer

3dbuzz

hey

Der er formentlig nogle herinde som kender 3dbuzz.com.
- meget kortfattet - gratis 3d video tutorials ! Det skulle være muligt at bestille udvalgte videoer GRATIS og senere få dem med posten GRATIS. Det er for godt til at være sandt - også derfor at jeg i stedet gik i gang med at downloade fra sitet. Men det tager en evighed med det latterlige "queue-system" som de har arrangeret. Jeg ville bare høre om der var nogle som eventuelt havde downloaded/har cdeerne (i alt 4)og ville uploade dem til min ftp. ? Det er mit første spørgsmål her på eksperten så jeg ved ikke helt hvordan det forgår med point og sådan, men i så fald ville jeg være yderst taknemmelig og self give alle de point jeg har.

På forhånd tak
Max Kemp
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. april 2003 - 18:08 #1
Nu er jeg temmelig sikker på at du ikke må downloade dem fra andre.  Selvom de er gratis er der stadig copyright på dem.

Det er temmelig sikkert et forsøg på at få nogle folk på buzz, men kan man downloade dem andre steder, virker det jo ikke særlig fedt for dem, når de nu har brugt så meget tid på at lave det, vil de temmelig sikkert gerne have lidt kredit igen :)

Hvorfor ikke bare vente på de kommer med posten. Det du skal gøre er at begynde at være aktiv i deres forum. Jeg har ventet i 1-1,5 år nu uden resultat men har så heller ikke være aktiv på siden, så det er jo fair nok.
Avatar billede maxkemp Nybegynder
28. april 2003 - 18:21 #2
Citat fra 3dbuzz.com
"I do not mind you making copies of these VTMs to give to your friends and people you are in contact with, as this helps to spread the word about 3D Buzz. However, you are NOT authorized to post these VTMs anywhere on the Web. This includes FTP servers, P2P systems, and any other publicly accessible format. This undermines what 3D Buzz is trying to accomplish with the VTM program, and results in hurting the site."
Jeg har også ventet i over et år nu. Ovenstående udelukker ikke muligheden at en, herinde fra, ville gøre mig denne "vennetjeneste" at uploade cdeerne til min ftp.
Max Kemp
Avatar billede maxkemp Nybegynder
28. april 2003 - 18:24 #3
Men tak for svaret/kommentaren alligevel ;) hvis jeg en gang får cderne skal jeg nok sige til.
Max Kemp
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. april 2003 - 18:30 #4
you are NOT authorized to post these VTMs anywhere on the Web. This includes FTP servers, P2P systems, and any other publicly accessible format.

Så stadig nej det må du ikke. Og kan stadig godt forstå hvorfor man ikke må :)
Avatar billede maxkemp Nybegynder
28. april 2003 - 18:36 #5
"I do not mind you making copies of these VTMs to give to your friends and people you are in contact with, as this helps to spread the word about 3D Buzz."
Jeg forstår også godt hvorfor. Videredistribution er ikke tilladt ellers mister de deres reklamechance(r), men jeg tror ikke at det betyder at jeg ikke kan spørge om der er nogen som vil hjælpe mig ! Selvom at jeg gør det over internettet. Det kan på ingen måde skade deres ry eller mindske reklame og det er jo det som der ellers ville ske.
Max Kemp
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. april 2003 - 18:40 #6
Det er da utrolig. Det er jo lige godt hvad du tror. Der står du må ikke udveksle matrialet over FTP og det er det du spørger om.

Men er enlig ligeglad hvordan du får dem, ville bare lige sige det, da ulovligheder ikke må finde sted på Eksperten :)
Avatar billede maxkemp Nybegynder
28. april 2003 - 18:57 #7
Ja jeg tænkte nok at der ville blive ballade uanset hvordan jeg ville kunne argumentere - du ville sikkert ikke forstå det alligevel - og jeg er bange for at jeg ikke ville kunne overbevise andre om det heller.
Det ville kunne lade sig gøre, uden at det ville bryde 3dbuzz's regler, men jeg vil ikke risikere nogle problemer her på eksperten, som du siger, så jeg må hellere bare sige afsluttende, at jeg selv får fat på dem på anden måde.
Max Kemp
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. april 2003 - 19:43 #8
Det kan lade sig gøre hvis du får en til at brænde dem og sende dem til dig. Så ja det kan lade sig gøre at få dem, uden at bryde ekspertens regler :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. april 2003 - 19:43 #9
og 3dbuzz.com regler :)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
28. april 2003 - 22:15 #10
Hmmm sjovt, jeg har ikke haft nogle problemer med at downloade dem ?

Downloaden starter altid indenfor 5 min, og holder en pænt hastighed...
Avatar billede maxkemp Nybegynder
28. april 2003 - 22:48 #11
@i11uzion
Hvor mange posts har du i 3dbuzzforummet ?
Må bare selv prøve igen ;)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
29. april 2003 - 10:48 #12
0 posts...
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. april 2003 - 21:20 #13
Er også betyndt at downloade dem nu. Den første den med interfacet gik som smurt. Nu jeg ved nummer 2 og er blevet sat i kø :(  men de får efter hvor mange post man har i forumet kan jeg se.  Jeg er nummer 3  da de to foran mig har flere post.  Og dem efter mig har færre.

Så nu må vi se.

Den først kørte med 50-55 kb/sek da jeg downloadede så det er jo fint nok :)
Avatar billede maxkemp Nybegynder
29. april 2003 - 21:34 #14
Ja jeg har også downloaded både i går og i dag. Nøgleordet er tålmodighed, men når først man er kommet i gang så kører det, som du siger, som smurt. Jeg er netop lige blevet færdig med cd3 !
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. april 2003 - 22:56 #15
Har du problemer med at den ikke vil lukke filen. Har jeg nemlig.  Den står på 99% men kommer ikke vidre. Nu har den står der i 15 min og der er ikke sket noget. Meget irreterende :( anden gang den gør det nu.
Avatar billede maxkemp Nybegynder
29. april 2003 - 23:21 #16
Den har brugt tid på at overfører filen til harddisken ved 99%, men aldrig sat sig fast. Det har højst taget et minut. ??
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. april 2003 - 23:23 #17
okay min computer der må være noget galt med så :(  må bare prøve igen har sanrt cd1 så går da okay, bare trælst at skulle downloade nogle af filerne 2 gange.
Avatar billede bootie Nybegynder
12. juni 2003 - 11:36 #18
Man kunne vel også tolke "you are NOT authorized to post these VTMs anywhere on the Web. This includes FTP servers" som at man IKKE må smide dem på en FTPserver hvor andre så kommer og downloader dem.
I få fald vil det jo være OK at een opretter en ftpserver KUN med det ene formål at modtage en VTM af en ven for så at tage filen offline igen når den er færdig. Der er vel ingen forskel imellem det og at han kommer med en CD.
Men det er vel bare een fortolkning.