Avatar billede benzon Praktikant
19. april 2003 - 01:50 Der er 1 løsning

Point til bearhugx :D

bearhugx Her er dine points sry for at jeg lige kagede i det, kan du btw. ikke give mig et link til et godt prog til at fixe XML sider med fatter hat af selve standart koden :\
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. april 2003 - 02:32 #1
Til at behandle XML generelt bruger jeg XML Spy 4- Et program med mange niftige features :-) - Men du skal huske at det er til at arbejde med XML - og ikke specifkt til at lave xml-baserede Web-sider...

Hvis du skal / ønsker at komme igang med XML - og evt. at bruge XSLT til at lave XML-baserede hjemmesider, så er der dog ikke mange "lette udveje"... Man må simpelthen studere XML bid for bid...

XMLSpy er hellerikke meget værd, hvis man ikke mindst kan de basale færdigheder mht. XML... Så.....

Men ang. XML :
Man behøver ikke at tage ALT i én bid.. Jeg lærte f.eks. simpel XML først (og de spilleregler, der er for det), derefter lærte jeg DTD og XML Schema - og senest har jeg arbejdet med XSLT - bl.a. til at lave PDF dokumenter baseret på XML-data med (XSLT/FO) - Men der er mange andre XML-baserede teknologier, som man kan kaste sig over, når det basale er på plads f.eks. SOAP og WSDL :-))

/Søren