Avatar billede doit Nybegynder
15. april 2003 - 17:11 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Er MetaTags den bedste måde at fange opmærksomheden på?

Er MetaTags den bedste måde at fange opmærksomheden på, på søgemaskinerne?
Jeg ved naturligvis at f. eks. google i mangel af MetaTags opfanger en tekststreng, overskrift, sidetitel o.s.v. men er der en sikrere måde eller en fed fidus som jeg har overset??
Ku sføli betale (aarrrrggghh) mig fra det med søgeord.....
Avatar billede tuctoh Nybegynder
15. april 2003 - 17:15 #1
Om du står øverst på søgemaskinerne er bedøvende lige meget hvis du ikke har en god hjemmeside.
Hvis du laver en god hjemmeside skal brugerne nok komme, og komme igen. Søgemaskinerne skal nok indeksere din side hvis den er god.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. april 2003 - 17:15 #2
Der er en del spørgsmål her på eksperten med det samme spørgsmål, og her har blandt andet bufferzone sagt at man ikke skal bruge metatags, kig evt her:

http://www.eksperten.dk/spm/308204
Avatar billede doit Nybegynder
15. april 2003 - 17:24 #3
Siden er www.jubilee.dk og jeg er lige ved at aflevere den (mangler lige et par småting) og HAR MetaTags i indexet.
Har lige skimmet bufferzones indlæg, men fatter ikke rigtigt hvad det er for noget i stedet for MT?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. april 2003 - 17:28 #4
Sådan som jeg læser det, skal du lade være med at bruge metatags og bare lade de forskellige søgemaskiner finde frem til din side.
Avatar billede doit Nybegynder
15. april 2003 - 18:13 #5
Det er ikke godt nok, for selve navnet har haft et gammelt site som ikke var særlig synligt på søgerne, der MÅ være en bedre måde - venter i hvert fald og ser om der ikke dukker noget op.....
Avatar billede demib Nybegynder
09. maj 2003 - 13:18 #6
Nej, META-tags vil ikke hjælpe dig med at komme ind i søgemaskinerne. Der findes groft sagt kun 3 "fiduser":

1) Brug PPC-søgemaskiner eller sponsor listings, som f.eks. Google AdWords. Du betaler kun for den trafik du modtager og du har 100% kontrol over dine "annoncer". Google Adwords finder du her: https://adwords.google.com/select/

2) Brug de såkaldte PFI-pgrogrammer (Pay For Inclusion). Google har desværre ikke sådan en service, men Inktomi, FAST, AltaVista og Teomo har. Du kan f.eks. tilmelde dig hos Marketleap: www.marketleap.com eller hos PositionTech www.positiontech.com Du skal blot huske på at denne service KUN gør at dine sider komer med i indekset - du får ikke automatisk en bedre placering, det skal der stadig optimering til for at opnå.

3) Sørge for at så mange andre relevante websites som muligt linker til dit website. Det er denne måde de fleste søgemaskiner finder frem til dine sider.

Hilsen,
Mikkel deMib Svendsen
Redaktør af www.joyzone.dk og www.seo-debat.dk
Avatar billede doit Nybegynder
09. maj 2003 - 13:23 #7
Lyder fornuftigt, bare et enkelt sp. - hvad skal jeg gøre angående optimering?
Avatar billede demib Nybegynder
09. maj 2003 - 13:33 #8
Det bedste råd jeg kan give dig - sådan generelt - med hensyn til optimering er slet ikke at tænke på søgemaskinerne! :)

Du kan læse lidt mere uddybende hvad jeg mener i denne artikel fra Ervervsbladet: http://www.joyzone.dk/sw625.asp

Moralen er: Søgemaskinerne forsøger at finde ud af hvad det er brugerne gerne vil have. Fokuser på at tilfredstille brugerne, så er du altid på forkant med søgemaskinerne :)

Hilsen,
Mikkel
Avatar billede doit Nybegynder
09. maj 2003 - 13:34 #9
Kanon!
God weekend...;o)
Do-IT (en gang med tiden...;o)