Avatar billede ct20 Nybegynder
12. april 2003 - 21:42 Der er 8 kommentarer

Ændring af desktop iconer

Hej

Jeg mangler en stump kode hvormed jeg kan ændre navn/billede på et icon på skrivebordet, fx. når man klikker på et iconet, ændre navnet der står under iconet sig til et andet navn.

mvh
Claus
Avatar billede sjh Nybegynder
14. april 2003 - 08:15 #1
hvad skal det bruges til??
Avatar billede ct20 Nybegynder
14. april 2003 - 08:28 #2
Jeg har et lille program der skal køre i baggrunden, men jeg vil gerne ha at iconet på skrivebordet ændre sig så man kan se om programmet er startet eller stoppet.
Avatar billede sjh Nybegynder
14. april 2003 - 13:21 #3
hvad formål skulle det have, skal det være en virus!!
Avatar billede ct20 Nybegynder
14. april 2003 - 23:04 #4
ikke noget med virus, programmet er et log program, som logger hvilke url som der har været logget på i løbet af dagen. men jeg er træt af at man skal "åbne" et vindue, hver gang man starter programmet, det ville være lettere hvis bare iconet ændre sig.
Avatar billede sjh Nybegynder
14. april 2003 - 23:28 #5
Er det ikonet på et url-link du vel opdater??
og hvad skal du så bruge omdøbe navn til??
Avatar billede ct20 Nybegynder
14. april 2003 - 23:30 #6
nej det er iconet for programmet på skrivebordet jeg vil ændre fx fra rød når programmet ikke køre til grøn når programmet køre
fx hvis man ændrede skraldespanden fra grøn når den var tom til rød når der er noget i den
Avatar billede sjh Nybegynder
14. april 2003 - 23:39 #7
Kan du ikke bare lave det så den viser et ikon i proceslinjen, det vil nok være den bedste mulighed
Avatar billede ct20 Nybegynder
14. april 2003 - 23:41 #8
ja det ved jeg og det kan jeg også godt, men der er ved og være så mange iconer på proceslinjen, så det ville være rart hvis man bare kunne ændre udsende på iconet.