Avatar billede gd Nybegynder
03. april 2003 - 01:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mine vedhæftede filer opdeles

Jeg bruger Office 2000, Outlook. Når jeg sender excel projektmapper eller billeder som vedhæftede filer, så opdeles de ved fremkomst til modtager.

Kan nogen bidrage med forklaring/løsning på problemet?

GD
Avatar billede googolplex Novice
03. april 2003 - 02:12 #1
Det er en god ide altid at pakke sine filer (med eksempelvis winzip) før du sender dem med Outlook, det løser også problemet skulle jeg mene.
Avatar billede mile Juniormester
03. april 2003 - 09:10 #2
Har du det med at åbne de filerne, når du har vedhæftet dem ? Det kan måske forklare problemet.

Er det alle du sender til, eller én bestemt modtager ?
Avatar billede hcma Novice
03. april 2003 - 10:51 #3
som googolplex skriver: Pak filerne
Det løser endvidere problemet med at ikke alle har sat deres sikkerhedsniveau lavt nok til at kunne modtage *.xls filer, og derfor ikke kan modtage denne type.
Avatar billede gd Nybegynder
03. april 2003 - 18:40 #4
svar til gogolplex: Ja, det hjælper at pakke filerne, men ikke alle har udpakningsmulighed. I øvrigt skulle det jo være muligt at sende et alm. billede vedhæftet.

Svar til mile: det er til flere forskellige modtagere i samme firma, og altså samme edb-system.

Så jeg venter stadig på "de vises sten" !!
Avatar billede kenp Novice
04. april 2003 - 15:28 #5
Du har måske sat den til at opdele filer over xxx størrelse!
Avatar billede gd Nybegynder
04. april 2003 - 15:47 #6
Svar til kenp: Jeg har ikke "sat den til" at opdele - hvor kan jeg checke det?

NB! Jeg glemte at skrive, at mine filer omdøbes til .dat, ved fremkomsten til modtager.
Avatar billede hcma Novice
04. april 2003 - 15:53 #7
Hvis de omdannes til *.dat er det fordi modtageren har sat sit sikkerhedsniveau til IKKE at ville modtage de sendte filtyper.
Der er masser af filtyper, som Outlook er indstillet til ikke at acceptere.
Avatar billede hcma Novice
04. april 2003 - 16:08 #8
Du skal lige en tur forbi regedit.
Start -> Kør -> regedit
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security]
"Level1Remove"="zip;rar;xls"

Og du kan blive ved, men pas på hva du gør, og det er altså MODTAGEREN der skal sætte niveauet.