Avatar billede acnet Nybegynder
15. november 2000 - 22:34 Der er 8 kommentarer

udlægning

Er der en der kan fortælle mig hvordan og hvor jeg kan få lagt hjemmesider ud på de største og fleste søgemaskiner på en gang.

haster meget
Avatar billede berg Nybegynder
15. november 2000 - 22:39 #1
Hvis din hjemmeside er på engelsk findes der masser af programmer til det, jeg kan skaffe navnene på nogle, men er din side engelsk?
Avatar billede crunch Nybegynder
15. november 2000 - 22:51 #2
Avatar billede stigc Nybegynder
15. november 2000 - 23:11 #3
Avatar billede hchristensen Nybegynder
16. november 2000 - 09:33 #4
Vær opmærksom på, at ingen af de gratis services der findes, giver særligt gode resultater. Du kommer måske med i søgemaskinerne, men hvor sjovt er det at være nr. 764371?

At få god placering i en søgemaskine er hårdt (men sjovt!) arbejde. Koncentrer dig om de største, dvs. Yahoo, AltaVista, Lycos, Google (og i DK også Jubii). Sæt dig ind i hvad der skal til for at få topplaceringer i disse søgemaskiner og målret dit arbejde. Det giver de bedste resultater.
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
16. november 2000 - 22:50 #5
Jeg giver hcchristensen ret. De steder, hvor man kan tilmelde sit site til 100 søgemaskiner giver IKKE gode resultater - tvært imod! Hvis man først er kommet i en søgemaskine med en dårlig optagelse kan det nemlig ofte være svært at få optagelsen lavet om igen.

Hvis du vil sætte dig ind i, hvordan du kommer højt op i søgemaskinerne, er der rigtig gode tips på www.joyzone.dk til dette.

Hvis du vil forberede dine sider til at blive optaget i søgemaskiner som Altavista, Google, Lycos, og andre robotter, bør du udstyre dine sider med metadata. Til det formål har jeg lavet www.metamaten.dk, der gør det nemt at generere de forholdsvis krypiske metatags.

Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
07. januar 2001 - 23:36 #6
Du kan få en oversigt over de største tilmeldingssider her:
http://www.metamaten.dk/faq.shtm#5
Der finder du links direkte til søgemaskinernes tilmeldigssider. Det eneste du skal gøre er at indsætte din URL og trykke OK. Vær opmærksom på, at det ofte tager lang tid (uger) før du bliver optaget i maskinerne.

Hvis du er mere interesseret i, hvad man skal tage hensyn til, når man tilmelder til søgemaskiner, så er der en rigtig god artikel om emnet her:
http://www.joyzone.dk/soegemaskiner/a12_registrering_i_soegemaskiner.asp
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. november 2001 - 23:33 #7
Du bør aldrig bruge disse automatiske massetilmeldings ting, i bedste fald får du ikke noget ud af det, i værste fald vil du i den kommende tid modtage en masse spam og overflødigt lort i din mailboks.

Hvis de haster er det vel fordi du har brug for trafikken og for at dine sider kan findes på nettet. Brug derforden lille ekstra tid det tager at tilmelde manuelt til de ganske få søgemaskiner, der er relevante. Sørg for at have optimeret dine sider inden.

Det vil du få mest ud af på både kort og lang sigt

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede msnilsson Nybegynder
14. oktober 2002 - 16:15 #8
http://www.positiontech.com/
Den er en af de få seriøse, men den er heller ikke gratis.