Avatar billede superfetz Nybegynder
26. marts 2003 - 19:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man skarpe tekster i Photoshop ?

Hey folks,

Hvordan laver man de skarpe overskrifter f.eks. i Photoshop?? - personligt bruger jeg smooth til at gøre dem skarpe...

Er der andre metoder ??

Takker,
/superfetz
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. marts 2003 - 19:46 #1
Hvad mener du med skarpe tekster ?
Avatar billede superfetz Nybegynder
26. marts 2003 - 19:49 #2
Min fejl - jeg burde nok nævne at det er i web-sammenhæng.
Se f.eks. her http://www.modern.dk/

Overskrifterne er klare og stærke i udtrykket.

Jeg vil bare gerne vide hvordan man opnår samme klarhed med fonts i Photoshop, som videre skal bruges på nettet.

Takker,
/superfetz
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. marts 2003 - 19:53 #3
Det kommer helt an på hvilket udtryk du leder efter, et metalisk udtryk, gennemsigtighed, noget sammensat osv osv. Hvis du kunne give nogle eksempler på hvad det er du leder efter, f.eks med et link til en side hvor du har set noget du kan bruge, vil det være meget lettere at hjælpe dig
Avatar billede superfetz Nybegynder
26. marts 2003 - 19:55 #4
Buffer> Jeg vedhængte denne URL i min besked før >> http://www.modern.dk/

Overskrifterne er skarpe og klare... hvordan opnår jeg det resultat?
Avatar billede jacob_m Nybegynder
26. marts 2003 - 20:01 #5
Der er en funktion i PhotoShop, hvor du kan bestemme og skriften skal være Crisp, Strong, Smoth eller ingenting... Og det kan gøre om PhotoShop skal bearbejde skriften eller ej, og hvordan....--

Du skal bare vælge "Type Tool" og så kommer Type toolbaren frem oppe øverst, og så er det hved siden at de to A´er.. At du kan vælge det !?!?..

Er det noget ala det ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. marts 2003 - 20:02 #6
To ting du kan gøre

først skal du sørge for at lave din grafik stor nok så den ikke skal skalleres på websiden,

Dernæst skal du, når du skriver din tekst, bruge indstillingen stærk eller udglat (findes på tegn paletten nederst), før di ilægger raster og laver effekter på din tekst
Avatar billede doodoo.dk Nybegynder
28. marts 2003 - 10:28 #7
Sådan:
1 Skriv en tekst...
2 Brug fx. verdana
3 efter skrifttypen står der sikkert regular, sæt den til none...

Det skulle da gøre det ?
Avatar billede doodoo.dk Nybegynder
28. marts 2003 - 10:29 #8
strong gør det også ?!
Avatar billede zvansen Nybegynder
07. april 2003 - 15:38 #9
www.modern.dk som du henviser til ser det ud til at den bae står på 'crisp' (standard) i photoshops 'bearbejdelse' af fonten.. (samme sted som smooth, strong osv.)

Det kommer jo for det første an på hvilken skrift du bruger og størrelsen.. så længe du gør skriften stor nok, bliver den også skarpere. hvis du sætter den på 'none' bliver kanterne alt for kantede på en stor skrift. 'none' skal bruges til små tekster som ik skal have det 'blur', der kan gøre det besværligt at læse hvad der står..

håber det hjalp lidt.. bare gør din tekst stor nok, så skulle det ik være et problem..
Avatar billede miss-g Seniormester
09. april 2003 - 21:06 #10
Her er også nogle tips (det øverste link). Folket er inde på det rigtige *S*

http://www.planetphotoshop.com/tutorials_text.html

miss-g
Avatar billede monir Nybegynder
29. april 2003 - 13:48 #11
Prøv at lave teksten i 300 dpi, og i et billede for sig selv. Træk den ind i dit webbillede, og skalér det ned. Det skulle virke.