Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
26. marts 2003 - 14:23 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Jubii

Er der nogen, der ved hvilke kriterier Jubiis søgemaskine bruger ?

Altså : Hvad er vigtigt at være opmærksom på, for at komme højt op på Jubii ?

DGP
Avatar billede loss Nybegynder
26. marts 2003 - 14:25 #1
Penge er vist deres første kriterie..

De søger ikke på metatags, men er bare en indekserings maskine.. som indekseere på de ord, som man opgiver til dem.
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
26. marts 2003 - 14:25 #2
Jubii er efter min mening ikke andet end en pengemaskine.. den søger ikke i din meta og den måde du kommer højt op på er ved at betale for det..

Ved ikke med super søgning...
Avatar billede exp Juniormester
26. marts 2003 - 14:29 #3
Kender ikke deres kriterier, men har lige hurtigt prøvet at søge på forskellige fraser:
"hjælp til css"
"hjælp til php"
"hjælp til asp"
"hjælp til html"

og det giver mig egentlig nogle ganske gode resultater (criterius linkarkiv)

Og jeg har ikke betalt en krone...
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. marts 2003 - 14:53 #4
Det er rigtigt at penge er deref første kriterie, men der er meget du self kan gøre.

For det første er jubii selvfølgelig ude på at give deres brugere en god oplevelse, d.v.s. hvis dit site bidrager med sit indhold på en ny og positiv måde vil jubii være mere tilbøjelig til at optage dig. Først finder du ud af hvilke søgeord, der er relevante for dig, herefter foretager du søgninger med dine søgeord, finder ud af hvad der ligger i forvejen og giver dernæst dit site noget indhold, der ikke allerede er der eller bedre, mere samlet indhold end det der i forvejen er der.

Det næste er at give dit site de elementer der skal være i et professionelt site, det vil bl.a sige. En privacy policy, disclaimer, copyright, en rigtig adresse hvor "firmaet" høre hjemme, et telefonnummer hvor man kan få fat i "firmaet". igen kik på de sites der kommer frem når du søger på dine relevante søgeord, se hvad de har og lav selv dette. Jo mere professionelt og indholdsrigt dit site ser ud, jo lettere kommer du med
Avatar billede exp Juniormester
26. marts 2003 - 14:56 #5
Avatar billede msnilsson Nybegynder
26. marts 2003 - 15:25 #6
>De søger ikke på metatags
Nej for det er et katalog...

Min erfaring med Jubii er at algoritmen lægger mere vægt på ord der er valgt som søgeord end ord der indgår i beskrivelsen - kan andre bekræfte dette.

Som med alle kataloger er det særligt vigtigt at tjekke alle de søgeord man vil bruge i en søgning og se hvor mange resultater man får. På jubii kan man ret tit være heldig at finde søgeord der ikke er taget (dem hvor man ryger direkte over på supersøgeren). Det er guld værd, hvis der samtidig er tale om ord der bliver søgt på.

Læs mere om tilmelding til kataloger på http://webconsult.forbrugerportalen.dk/kataloger_tilmelding.asp.

I øvrigt er jeg enig i bufferzones betragtninger mht hvad der skal til for overhovedet at blive optaget i jubii - og det er muligt at disse ting også spiller ind på rankingen.

Mvh
Morten Schriver
Forbrugerportalen Web Marketing Consult