Avatar billede le_mac Nybegynder
25. marts 2003 - 10:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Office-pakker?

Hej eksperter! Jeg har en iMac, som jeg planlægger at installere OS X på. I øjeblikket har jeg MS Office 2001 som jeg kører under system 9.2.2. Findes der (i lighed med bl.a. OpenOffice til Linux) en gratis Office pakke til OS X? Jeg vil nemlig gerne slippe for at have både system 9.2.2 og X installeret.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. marts 2003 - 10:08 #1
Ja, og det kræver at du har installeret programmet X11, som du kan hente i en beta på apple.com.

Link: http://porting.openoffice.org/mac/

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. marts 2003 - 10:25 #2
Avatar billede le_mac Nybegynder
25. marts 2003 - 10:30 #3
hoejrup: har du erfaringer med afvikling af programmer (fx OpenOffice) under X11/OS X? Hastighed, bugs etc.? Jeg spørger fordi jeg for nogen tid siden installerede Virtual PC, hvilket var dræbende langsomt...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. marts 2003 - 10:41 #4
Programmerne kan godt være dræbende langsomme, hvis det er en FAT version. Dvs. kan både afvikles på MacOS 9.2.2 og MacOS X.

Jeg har ikke prøvet programmet, men det skulle være ret stabilt. Det er nemlig en unix version med et MacOS X GUI (Graphic User Interface).

Anvender du en af de nyeste G4 computere?

/per
Avatar billede le_mac Nybegynder
25. marts 2003 - 10:56 #5
Desværre nej... Det er en 400 MHz G3, med 392 MB RAM. Ikke just en supercomputer - men måske alligevel OK? Jeg forestiller mig at have en ren OS X installation - med X11 lagt ovenpå.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. marts 2003 - 11:01 #6
Supercomputer?? Næh, men den er ved at være for gammel til MacOS 10.2.5. ;-)

/per
Avatar billede le_mac Nybegynder
25. marts 2003 - 11:03 #7
Hmmm, det lyder som om jeg burde afholde mig fra "eksperimentet"?
Avatar billede le_mac Nybegynder
25. marts 2003 - 11:05 #8
Jeg kunne selvfølgelig også installere Mandrakes nye Linux (9.1 til PPC) - den har jeg set testet på en G3 350 MHz og der var mange anmelderroser!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. marts 2003 - 11:37 #9
Det er ikke forbudt at eksperimentere, men jeg tror at den kører meget langsomt. ;-)

Min gamle G3 266Mhz var langsom med MacOS 9.1, men den var også 4å og 7 måneder gammel. Derfor købte jeg en G4 933 MHz de var ved at udfase sidste år.

Man kan hurtig købe sig fattig, hvis man skal følge med hele tiden. :-)

/per
Avatar billede le_mac Nybegynder
25. marts 2003 - 11:42 #10
Jeps... Det er også ved at gå op for mig - 19 år efter mit første køb. Jeg tror nok, at jeg vover pelsen og installerer X alligevel. :-O Tak for dine kommentarer samt svar.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. marts 2003 - 11:46 #11
Velbekomme! :-)

/per