Avatar billede flip Nybegynder
17. august 1999 - 00:37 Der er 25 kommentarer

AMD K6 2 problemer med windoze 98???

Hej.

Min win98 er vildt ustabil! :(
Og nu er der en der har fortalt mig at det skyldes min AMD K6-2 processor!
At den simpelthen skulle gøre win98 mere ustabil!

Er der nogen der kan af/bekræfte det?

/Flip
Avatar billede kewl Nybegynder
17. august 1999 - 00:42 #1
Prøv at opdatere dit MotherBoard's BIOS
Det har jeg gjort og det hjalp mig.
Jeg har selv en K6-2 350, og et ASUS P5A MB
Avatar billede cvsac Nybegynder
17. august 1999 - 07:04 #2
bruger du agp graffikkort ??
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
17. august 1999 - 08:53 #3
Jeg har haft samme problem med min AMD K6-2.
Løsning : Sidste nye driver til MB, Opdatering af BIOS og en microsoft-fil !!!

Hjalp på en AMD K6-2 266 på et Soltec Board !!!
Avatar billede cvsac Nybegynder
17. august 1999 - 09:09 #4
instaler nogle nye agp drivere det hjalp hos mig på en k6-2-350 og et matsonic ms6052
Avatar billede flip Nybegynder
17. august 1999 - 20:10 #5
Ingen AGP kort! :(

Jeg vil kigge på bios updates! :)
Avatar billede douglas Nybegynder
19. august 1999 - 11:17 #6
Hvor stor en CPU?

http://www.amd.com

kan man downloade en driver til AMD K6 2 over 350, så "windoze" kan køre med den.
Det samme problem havde jeg, jeg gjorde det, og det virkede.
Avatar billede douglas Nybegynder
19. august 1999 - 11:19 #7
Ikke driver, patch

Undskyld

/Douglas
Avatar billede flip Nybegynder
19. august 1999 - 20:12 #8
Min cpu er på 300MHz

Jeg har kigget på nettet, uden held endnu desværre :(
Avatar billede douglas Nybegynder
23. august 1999 - 10:03 #9
Du har fundet den til Windoze 95? Ik?
Den kan også bruges til 98...
Avatar billede douglas Nybegynder
23. september 1999 - 12:56 #10
Virkede Det? eller er der gået så lang tid fordi, du har været nødt til at geninstallere Windoze?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 1999 - 09:14 #11
Det kan være et problem med denne hersens AMD processor, det største problem er vist nok hvis man afvikler spil på maskinen. Åbentbart har den det med at blive ustabil hvis man bruger meget af kræften....
Avatar billede dar Nybegynder
17. november 1999 - 21:35 #12
Flip:Jeg har også problemer med min k6; jeg kan sådanset ingengang åbne startmenuen, så går den totalt kold

Spacemaniac:Kræften??? Der er ikke mange kræfter i en k6
Avatar billede dar Nybegynder
22. november 1999 - 21:06 #13
douglas>> NEJ, den kan ej det virker ikke en skid, og jeg som havde håbet... [:^(
Avatar billede dar Nybegynder
22. november 1999 - 21:08 #14
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!! jeg VIL ha' en patch.
Avatar billede douglas Nybegynder
14. januar 2000 - 23:02 #15
Jeg har også selv mange problemer med min AMD K6-2 300 MMX. Men hvordan de gik over aner jeg ikke. Jeg har installeret nogle patche til min Soyo-motherboard, og det virker...Prøv at finde en patch til jeres motherboard.

/Douglas
Avatar billede dar Nybegynder
18. januar 2000 - 17:55 #16
Det kan være fordi du har et via mvp-3 chipssæt der ikke kan lide dit lydkort. Det er det ihvertfald hos mig og det er et stort problem. Prøv at slå dit lydkort fra i egenskaber for system.
Avatar billede cryo Nybegynder
30. januar 2000 - 04:15 #17
AMD K6-2 gør på ingen måde Windows mere ustabil end Microsoft i forvejen har gjort den!!!
Avatar billede douglas Nybegynder
31. januar 2000 - 09:21 #18
Cryo - det kan vi desværre ikke blive enige om.
Avatar billede krusell Nybegynder
03. februar 2000 - 22:06 #19
Hvad er det der skulle gøre AMD mere ustabil ???
Avatar billede amfora Nybegynder
07. februar 2000 - 22:57 #20
Jeg holder med cryo.
Men hvordan går det med nyere AMD over 500 MHz og Windows?
Avatar billede krusell Nybegynder
09. februar 2000 - 18:58 #21
En jeg kender har en 500, og den er lidt ustabil, men jeg tror ikke det er processeren. Han skal til at geinstallerer den, men er desværre taget på skiferie, så jeg kan ikke komme med en update i emnet, før evt. om lang tid.
Avatar billede kone Nybegynder
29. februar 2000 - 04:31 #22
det kan jeg svare på de er blevet gode
jeg køre amd k6-2 533 mhz med et ax 59 pro aopen bundkort med via chipset før havde jeg amd k6-2 350 mhz men den blev
hurtigt skiftet ud med en 450 mhz.det var også noget være noget. men nu er det noget der virkelig  er gang i.
det skal så lige siges at jeg har et
creative riva tnt 2 ultra agp 32 mb grafigkort i med en clok på 201mhz
192 mb-ram i dyret. og køre meget krævende spil såsom quake 3 i 1080-1024
pixel i skærem opløsning med ægte farver
32 bit og dette klare den fint. det kunne jeg ikke med de andre cpu,er uden at det blev noget være noget. så jeg synes at deres cpu,er er blevet meget bedre. med venlig hilsen Ole
Avatar billede ptj Nybegynder
29. marts 2000 - 19:00 #23
Patcfilen fra AMD, er kun til k2 der kører win95. Den behøves ikke til win98.
Avatar billede douglas Nybegynder
29. marts 2000 - 19:36 #24
Vi kan vist godt blive enige om at AMD ikke er den mest stabile processer til tider... :(

Og vi kan vist godt konkluderet at der ikke er synderligt meget man kan gøre ved det...ikke?

/Douglas

Avatar billede ptj Nybegynder
29. marts 2000 - 20:38 #25
Jeg ved nu ikke rigtigt. Jeg har ganske vist kun brugt AMD i forbindelse med arbejdsprogrammer, altså ikke spil, men jeg har nu ikke haft noget synderligt at udsætte på dem. Når først patch filen er kørt ind, er der ingen problemer.