Avatar billede chico Nybegynder
15. marts 2003 - 23:36 Der er 5 kommentarer

Explore mac os 8,5

hvordan tildeler man mere ram til sin internet explore ?
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. marts 2003 - 23:52 #1
Find selve program-filen (sikkert under programmer/applications eller lignende) - sørg i hvert fald for at det IKKE er en genvej.
Tryk Æble + I, og vælg "Hukommelse" i den drop-down boks der dukker op dér.
Her skulle det være muligt at tildele mere ram...

Anyways, det er dér det findes i MacOS 9 og opefter - er ikke 100% sikker på om der også er dér i MacOS 8.5 - men det er da et forsøg værd :-)
Avatar billede chico Nybegynder
15. marts 2003 - 23:54 #2
det virker ikke i min version, jeg smutter for nu, vender tilbage til spørgsmålet mandag, håber der ligger nye friske svar.
Avatar billede egonspock Seniormester
16. marts 2003 - 04:09 #3
Spotgun har ret, bortset fra at det er vigtigt at Explorer ikke kører, ellers får du ikke lov. Er det det der er problemet, eller kan du ikke finde stedet at skrive nogle ekstra kilo på? Jeg mindes i mine Classic-dage at Explorer havde det bedst med 20-25000 Kb
Avatar billede chico Nybegynder
19. marts 2003 - 20:01 #4
Jeg sker intet når jeg trykker æble I !
Avatar billede egonspock Seniormester
19. marts 2003 - 22:39 #5
Hej Chico, så tror jeg det er fordi forklaringen ikke er god nok, og jeg har på fornemmelsen at du ikke har fat i Explorer. Hvis du bruger det ikon, der ligger til højre på skærmen til at åbne for Explorer, er det sikkert blot en genvej. Du skal så gøre som følger: 1) slut Explorer ved at holde æbletasten nede og tryk på q. 2) klik en gang på ikonet, der starter Explorer, så det ikke starter explorer, men kun bliver mørkt. 3) hold æbletasten nede mens du trykker på r, så åbner der sig sikkert et vindue med nogle nye ikoner i, herunder Internet Explorer, som burde være valgt, dvs. lidt mørk i det. 4) hold æbletasten nede  og tryk på i (i som ida), så skulle der komme et nyt vindue frem som shotgun forklarer ovenfor. Hjælper det?