Avatar billede musling Nybegynder
15. marts 2003 - 20:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

genvejstaster i Excel

Hvordan tildeler jeg genvejstaster til fx symboler, ligesom jeg kan gøre det i Word. Det er besværligt altid at skulle gå ind i tegnoversigt og kopiere fx uendelighedstegn mv. I Word kan jeg i Indsæt - Symbol tildele en genvejstast til de tegn jeg bruger meget - kan man gøre dette i Excel??

Musling
Avatar billede snortop Nybegynder
15. marts 2003 - 21:22 #1
Du kan da lave en evt. makro. Men hvor skal du helt præcis bruge det?? på samme måde som i word?
Avatar billede musling Nybegynder
15. marts 2003 - 21:24 #2
jeg skal bare bruge det til at skrive alm. forklarende tekster til beregninger i Excel.
Hvordan laver jeg en makro?
Avatar billede hcma Novice
15. marts 2003 - 21:45 #3
Funktioner - Makro - Indspil makro.  Det fungerer som en båndoptager.
Gå ind i hjælpefunktionen og søg efter Makro
m v h
HC
15. marts 2003 - 21:48 #4
Det gør du ved at vælge:
Funktioner->Makro->Indspil ny makro
I den dialogboks, der fremkommer nanvgiver du makroen og tildeler en tastaturgenvej. Du kan enten vælge at gemme amkroen i Denne projektmappe - så er den kun tilgængelig i den aktuelle projektmappe. Alternativt kan du vælge at gemme i din personlige makroprojektmappe - det gør makroen tilgængelig i alle dine projektmapper.
Når du klikker OK i dialogboksen starter optagelsen af din makro. Alt hvad du udfører med mus og tastatur bliver optaget, indtil du afslutter optagelsen ved at klikke på knappen Stop indspilning.

Herefter er makroen klar til brug.
Avatar billede snortop Nybegynder
15. marts 2003 - 21:51 #5
Som sagt før!
Funktion - Marko - Indspil marko

Derefter gør du de ønsket handlinger som skal gøres. Intet gennem simpel museklik eller ved de forskellige genvejs taster.

Efter du færdig kan du tildele det til en knap eller en anden genvejstast!
Avatar billede s_h_m Nybegynder
17. marts 2003 - 08:43 #6
Hvis det er meget de samme tegn du bruger, kan du bruge ALT + 'numerisk tastatur'.
Nedenstående link viser tegnsættet i windows.

http://www.sprog.asb.dk/fp/faq/ASCII.htm