Avatar billede skaterras Nybegynder
12. marts 2003 - 15:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

simpelt spørgsmål

Hej,
Jeg sidder og bixer med 3dmax.. Er helt begynder. Jeg har lavet en kasse hvorpå jeg vil påfører forskellige billeder på hver side af kassen.. hvad gør jeg? Lige nu bliver billedet vist på alle sider af kassen?
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. marts 2003 - 16:00 #1
Du giver hver side hver sin id.

Det gør du ved at konvetere din boks til editabel mesh  ( højre klik på boksen convert to: )

Så går du ind i din modify panel og under selection vælger du polygon.  Scrol på ned i menuen til du finder surface property  der kan du så smide en id på hver side.

Vælg den ene side og tryk select by id  og klad den feks  1  næste side 2  osv.

Derefter går du ind i matriale editoren og smider matriale på som normalt.  Den eneste forskel er bare at du kan markere dine sider nu og der vil så kun bliver smidt matriale på den side du har valgt :-)
Avatar billede skaterras Nybegynder
12. marts 2003 - 17:58 #2
Jeg tror jeg nu har fundet ud at det... perfekt!! Har dog stadig problemer med at når jeg påligge en side af boxen et billed bliver denne side hvid?? Jeg kan godt skifte mellem de forskellige farve, men den vil altså ikke godtage billeder?? underligt, kan det være en bug i programmet??
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. marts 2003 - 20:23 #3
tør jeg sige, har aldrig selv haft problemer :(
Avatar billede skaterras Nybegynder
13. marts 2003 - 00:34 #4
Jeg takker om ikke andet for hjælpen! Det var til at forstå!! mange tak..