Avatar billede baka-raven Nybegynder
10. marts 2003 - 12:56 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Animator uddannelse

Jeg går lige nu på HTX som 3. års elev, men vil gerne være 3d animator.
Jeg har læst Zerohero's reply om at tage en uddannelse i england, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilket krav der er.
Zerohero, hvilken uddannelse havde du da du tog til england?

Håber i kan hjælpe
Avatar billede miss-g Seniormester
10. marts 2003 - 21:45 #1
Har selv kigget lidt på dette site.

Dansk, Måske det er noget? Der er både kurser og uddannelser. Man bliver helt bidt, når man har modtaget deres brochurer, men det koster lidt *S*

http://www.truemax.dk

Miss-g
Avatar billede nibze Nybegynder
10. marts 2003 - 22:21 #2
der er bare den ulempe ved treumax et at det er enprivat skole og du selv skal betale og det er ret dyrt!

multimedia designer uddanelsen går os ind på 3d!
Avatar billede michael-k Nybegynder
11. marts 2003 - 08:28 #3
hehe der er en del uddannelser der har noget med 3d at gøre. Men for at svare på dit spørgsmål som enlig gik på et engelsk universitet, og ikke danske, kan godt være det er mig der læse dit spørgsmål forkert :P mener jeg at zerohero smed en mail i den tråd du henviser til, prøv at kontakte ham der igennem.
Avatar billede zerohero Nybegynder
11. marts 2003 - 11:22 #4
Kravene er ikke saa store. Generelt kreaver de fleste unversitets-uddannelser herovere en dansk HF/Gym studenterhue. Det er lidt svaert at sammenligne danske og engelske karaktere/neavau med hinanden. Jeg selv har taget HF og Handelsskole (et aars) eksamen for jeg tog herover og det var alt. Normalt vil det vaere klart en fordel at du kan vise dem noget 3D du har lavet (men kun hvis de direkte sporger efter det!!!) men forbavsende mange paa min uddanelse har aldrig vaeret i naerheden af en 3D applikation for!!! Desueden er det ikke 3D Anmimator uddannelsen jeg taget, men Computer Games Design.

Held og Lykke

Soren Klit Lambaek
University of Teesside - Middlesbrough
www.tees.ac.uk
Avatar billede baka-raven Nybegynder
12. marts 2003 - 22:01 #5
I har alle sammen været til meget hjælp :) takker

Zerohero kan du ikke lige prøve at skrive en email til mig ... Raven@0wnage.dk
vil gerne høre lidt mere om University of Teeside
takker på forhånd :)
Avatar billede zerohero Nybegynder
13. marts 2003 - 13:51 #6
Folgende link viser forskellige "Courses" der kan tilbydes her paa Teesside university: http://www.tees.ac.uk/prospstud/courses_ft2003_fos.cfm?fos=69 Den uddannelse jeg tager hedder som sagt "Computer Games Design". Personligt synes jeg at Teesside er et udemaerket sted at tager IT uddannelse uanset om man vil vaere programmor eller animator/designer. Stedet her har en ufattelig god ry og er kendt som "Mellem de femte bedste universitet i hele england" at tage sin IT uddannelse. Den mere kedelige side af historien er at middlesbrough ligger meget nord - saa glem alt om palmer, strande og dejlig vejr (Lidt ligesom Danmark):-)).
Min mail er b2069896@tees.ac.uk hvis du har sporgsmaal eller bare gerne vil have yderlige informationer at vide. Jeg vil raade dig til som dit forste skridt er at ringe til "British Council" i Kobenhavn og sporge efter en UCAS ansognings-skema. UCAS er den insitution her i england der tager sig af alle studenters ansogninger til universiteter.

Held og Lykke

Sore Klit Lambaek
University of Teesside - Middlesbrough
www.tees.ac.uk