Avatar billede chandler26 Nybegynder
05. marts 2003 - 23:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Spil går tilbage til skrivebordet, når 3D skal til at starte!

Hej!

Jeg har en ny Compaq Presario med Intel Pentium 4 processor (2,4 GhZ) med nVidia GeForce 4 grafikkort.

Når jeg vil spille et spil eks. FIFA 2002 og spillet giver sig til at loade 3D-match delen, "crasher" det og går tilbage til skrivebordet.

Hvad kan der være galt - og hvad kan jeg evt. gøre?
Jeg har downloadet og installeret nyeste driver til grafikkortet og downloadet og installeret nyeste version af Direct X.

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak
Mikkel
Avatar billede fragz Nybegynder
06. marts 2003 - 14:09 #1
Prøv at hente de nyeste detonator drivere  fra www.nvidia.com
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. marts 2003 - 14:13 #2
fragz -> Hvad er det du ikke forstår, når han skriver "Jeg har downloadet og installeret nyeste driver til grafikkortet og downloadet og installeret nyeste version af Direct X."
Avatar billede fragz Nybegynder
06. marts 2003 - 14:17 #3
Pentium4: Er du dum eller bare arrogant...?? jeg formodede at det var grafikkort producenten han mente dvs at han havde hentet den nyest packfil fra compaq.Det kunne jo være at det hjalp at hente version 41.09 direkte fra Nvidia.Så kunne du ikke bare fremover ignorere mine svar eller i det mindste ha lidt fantasi.
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. marts 2003 - 14:25 #4
Næ, prøv hellere at hente en ældre driver til dit grafikkort og hvor der helst skal stå WHQL bagefter f.eks. 40.72 som jeg har læst skulle være i orden.
http://www.tweakup.dk/HTML/download/nvidia.htm

Hvis det ikke hjælper, skal du nok prøve at gå tilbage til DirectX 8.0, 8.1 eller 8.2 for jeg har læst, at der skulle være nogle prb. med 9.0
Avatar billede fragz Nybegynder
06. marts 2003 - 14:32 #5
Ja, det lyder også meget sandsynligt.
Avatar billede fragz Nybegynder
06. marts 2003 - 14:34 #6
Men, kan man bare afinstallere DirectX 9.0, eller skal man geninstallere OS..?
Avatar billede chandler26 Nybegynder
06. marts 2003 - 14:44 #7
Avatar billede chandler26 Nybegynder
06. marts 2003 - 15:31 #8
Avatar billede chandler26 Nybegynder
06. marts 2003 - 15:23 #9
Avatar billede chandler26 Nybegynder
06. marts 2003 - 15:01 #10
Avatar billede chandler26 Nybegynder
12. marts 2003 - 11:38 #11
Jeg prøver at hente softpack-fil fra compaq. Jeg har tidligere kørt på version 40.72. Det var ikke bedre!