Avatar billede ulricho Novice
03. marts 2003 - 23:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Adgang til skrifthoved fra DOS-prompt

Er det muligt efter en tegning er oprettet vha. direkte adgang fra DOS-prompten at skrive yderligere information i et felt i skrifthovedet på tegningen? Det er ikke nødvendigt at åbne tegningen igen, hvis det kan undgås.

Vi bruger AutoCAD 2000 og 2000LT.

Hvad skal parametrene være for at gøre dette:

acad.exe ...

??
Avatar billede sorensfar Nybegynder
13. marts 2003 - 22:50 #1
Øhh, jeg ved ikke lige, hvad formålet skulle være. Hvis du kører på en eller anden windows platform, tager det dig alligevel lige så lang tid overhovedet at komme ud i DOS prompten, som at åbne tegningen :o)
- men under alle omstændigheder, kan du ikke gøre det direkte fra DOS i en DWG fil, som er kompileret. Hvis tegningen derimod er gemt i dxf format, kan du åbne filen i et tekst program (f.eks. wordpad) og redigere i den. I dette tilfælde kan du dog kun tilføje noget tekst, hvis det er en attribut i en blok. Så kan du søge efter navnet på denne blok/attribut og tilføje til den.
Hvis du derimod skulle tilføje noget fritekst i tegningen (uanset om det er i tegningshovedet eller andre steder), skal du foruden selve teksten, også kunne angive alle de andre parametre, som hører til en tekst (Style, teksthøjde, x- og y-koordinatet for startpunkt, rotation osv.osv.) og så er fidusen vist røget for længe siden :o)
Avatar billede ulricho Novice
13. november 2003 - 12:32 #2
Jeg kan heller ikke se hvordan det kan gøres. Tak for svaret!