Avatar billede stormshadow Nybegynder
27. februar 2003 - 21:57 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

ad-aware

heh så er jeg her igen der er stadig problemer jeg scanner rimeligtit med ad-aware og første gang jeg scanner viser den en infectet file der heder tracking co den er sikker hver dag når jeg scanner første gang. Er det en farlig virus eller er det bare en lille file jeg skal slette manuelt
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. februar 2003 - 21:59 #1
Det er ikke virus ad-aware finder, det er spyware.
Avatar billede dellevela Nybegynder
27. februar 2003 - 22:00 #2
ad-aware finder ikke viruser ad-aware finder spyware. alså små reklame programmer! det kan være at de startside tilkolder den hver gang din browser startes
Avatar billede fromsej Praktikant
27. februar 2003 - 22:00 #3
Den kan du roligt slette , den er harmløs.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2003 - 22:02 #4
ad-aware finder IKKE virus. Den finder spyware.. der er himmelvid forskel.

Du kan roligt bede Adaware slette filen.
Avatar billede ebe Praktikant
27. februar 2003 - 22:10 #5
hedder den "tracking co"? den findes ikke på nettet. men ad-aware kan nok ikke slette den, fordi den er i brug. prøv at køre spy-bot. Når den ikke kan slette en fil af samme grund, starter den op inden windows og sletter den dér.
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 22:12 #6
i og med den dukker op hver dag, kunne du også prøve at scanne med denne:
http://spybot.eon.net.au/index.php?lang=en&page=download
Avatar billede fromsej Praktikant
27. februar 2003 - 22:13 #7
tracking cookie , tror jeg han mener.*S*
Avatar billede ebe Praktikant
27. februar 2003 - 22:17 #8
fromsej>> jeg er altid frisk på at lære noget mere!:) hvad er tacking cookie?
Avatar billede fromsej Praktikant
27. februar 2003 - 22:19 #9
Godt spørgsmål , det er vist mere Virus hajerne der ved det.
Jeg har prøvet at åbne en engang , den var fra Eksperten*LOL*
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. februar 2003 - 22:37 #10
Tracking cookie er en lidt avanceret cookie om man kan sige det sådan. Tracking cookien tillader marketingsfirmaer at følge hvor på nettet brugeren surfer rundt. "Almindelige" cookier der er små tekstfiler og som bare gemmer datainformation som f.eks. den at du ikke skal logge ind og ud hvis du én gang har sagt at siden automatisk skal logge dig ind næste gang. Jeg er igang med en artikel om bl.a. cookies og herunder trackingcookies.
Avatar billede fromsej Praktikant
27. februar 2003 - 22:39 #11
Jeg vidste du havde svaret Perhaps.
Avatar billede ebe Praktikant
27. februar 2003 - 22:43 #12
perhaps>> takker! (jeg har lige været lidt rundt på nettet, det er sådan nogle som bl.a. double-click osv. bruger, fandt jeg ud af). Så det lyder meget rimelig som fromsej siger, at det er sådan en. Det lyder bare underligt, at Ad-Aware ikke snupper den.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
27. februar 2003 - 22:58 #13
øh den der pop up stopper hvad har den med spyware og gøre  ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
27. februar 2003 - 23:03 #14
jeg tror jeg bliver professer i at bekæmpe viruser efter alt det jeg har været igennem efter hånden lol . den der kan svare på det spm om hvordan en pop up stopper skulle hjælpe mig med at komme permanet af med den spyware der heder tracking og co får min point :)
Avatar billede ebe Praktikant
27. februar 2003 - 23:03 #15
hvafor en popup stopper? Spybot er et ret så avanceret spyware program, det plejer at finde ting hos mig, som ad-aware ikke finder.
Avatar billede ebe Praktikant
27. februar 2003 - 23:04 #16
(og jeg er en grissefy med min computer, bare for at se hvad det nu er for noget.... )
Avatar billede fromsej Praktikant
27. februar 2003 - 23:08 #17
Og Ad-aware finder noget som Spybot ikke gør , de supplerer hinanden godt.*S*
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. februar 2003 - 23:08 #18
popup stopper?
Ja doubleclick er lede, derfor er det en god idé at sætte flg. op under kvalificerede websteder i din exploror:
www.doubleclick.co.uk
*.doubleclick.com
www.doubleclick.net
www.ad.doubleclick.net
*.doubleclick.net
Avatar billede fromsej Praktikant
27. februar 2003 - 23:09 #19
Hvis du vil af med de cookies , skal du finde et program der hedder cookiewall.
Det er vist nok på www.download.com
Avatar billede ebe Praktikant
27. februar 2003 - 23:09 #20
det er nok rigtigt :)
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. februar 2003 - 23:11 #21
Klik ikke på de doubleclick links for så kan de gå så galt som her
http://www.eksperten.dk/spm/314940
Avatar billede fromsej Praktikant
27. februar 2003 - 23:11 #22
perhaps>>Holder tidsplanen? *S*
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. februar 2003 - 23:13 #23
kvalificerede i mit svar skal være klassificerede. Er vist for søvning
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. februar 2003 - 23:15 #24
fromsej>Det afhænger af DK Hostmaster som skal oprette domænet endeligt, men jeg har rykket idag.
Avatar billede ebe Praktikant
27. februar 2003 - 23:17 #25
stormshadow>> sker der noget?? :)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
27. februar 2003 - 23:23 #26
jeg har lig scannet min com med norton den findt 4 viruser de er sat i karetane og slettet
Avatar billede stormshadow Nybegynder
27. februar 2003 - 23:25 #27
hvad gør det der program pop up godt for
Avatar billede stormshadow Nybegynder
27. februar 2003 - 23:38 #28
jeg kan ikke downloade den spybot skriver at siden ikke har filen fortiden
Avatar billede stormshadow Nybegynder
27. februar 2003 - 23:39 #29
og så lige en ting mere den cookiewall wall ser da effektiv ud tak for det :)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
27. februar 2003 - 23:40 #30
men jeg venter lige med svar accepter intil at jeg kan prøve den spy bot er det okay :)
Avatar billede ebe Praktikant
28. februar 2003 - 08:02 #31
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,22262,00.asp
du kan hente spybot mange steder, bl.a. her. bare søg efter spybot på nettet.
Avatar billede perhaps Nybegynder
28. februar 2003 - 08:25 #32
spybot er samme slags værktøj som ad-aware. Om meget kort tid (nogle få dage) kan du se en sammenlignende test af de to værktøjer på den side jeg bringer på nettet.(denne info kan vist ikke siges at være spam) mvh perhaps
Avatar billede ebe Praktikant
28. februar 2003 - 08:28 #33
perhaps>>gider du så ikke godt lægge et link her, jeg vil meget gerne læse sammenligningen.  mvh ebe
Avatar billede cdc Novice
28. februar 2003 - 08:30 #34
Avatar billede cdc Novice
28. februar 2003 - 08:31 #35
ups forkert :o)
Avatar billede perhaps Nybegynder
28. februar 2003 - 08:32 #36
Ok!, men som sagt adressen virker nok først fra begyndelsen af næste uge. Den er http://spywarefri.dk eller http://www.spywarefri.dk. Nu håber jeg ikke at blive anklaget for spam. Jeg blev jo opfordret til at give adressen.
Avatar billede ebe Praktikant
28. februar 2003 - 08:57 #37
jeg synes bestemt at adressen har relevans i forhold til spørgsmålet!! tak :)
Avatar billede perhaps Nybegynder
28. februar 2003 - 11:45 #38
Godt at høre. http://www.spywarefri.dk vil være aktiv fra lørdag eftermiddag. Der er endnu ikke så meget på siderne, men der vil efterhånden komme lidt mere systematik over det, samtidig med at indholdet langsomt øges væsentlig.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
28. februar 2003 - 13:08 #39
jeg giver sej mine point tak for det :)
Avatar billede fromsej Praktikant
28. februar 2003 - 16:49 #40
Velbekomme , der var ellers flere gode svar.*S*