Avatar billede allstar Nybegynder
24. februar 2003 - 14:48 Der er 5 kommentarer

dagslys i 3d max...

jeg er i gang med at lave en lejlighed i 3dmax...jeg skal sætte noget lys så det ligner at det er dagslys der komemr ind af vinduerne...hvordan gør jeg ?
Avatar billede digitalsoul Nybegynder
24. februar 2003 - 15:20 #1
Det lyder umildbart som noget Volumetric lights.

Dette er måske ikke helt den rigtige, men den kan vel give dig en idee efter hvad du skal lede/søge efter.

http://www.cfxweb.net/modules.php?name=News&file=article&sid=617
Avatar billede miss-g Seniormester
27. februar 2003 - 21:50 #2
Mener omni skulle være det der svarer til dagslys i 3D studio max. Du bestemmer jo selv hvor det skal komme fra, og så kan du ændre i instillingerne under modify, når du har markeret dit lys.

Er selv nybegynder, og læren siger omni = dagslys. Spot=lommelygte-agtig.

Håber det var lidt hjælp.
Avatar billede miss-g Seniormester
28. februar 2003 - 21:34 #3
Jeg har version 5. Søgte under daylight i user referencen, og der står beskrevet at man i den version kan bruge lyset= skylight. Det er lys som ikke kommer direkte fra nogen kilde, men som er overalt. Hvis du skal have lys ind ad vinduerne i lejligheden er det muligvis noget andet du skal bruge?? Er som sagt ikke så meget inde i 3D studio Max.

Men prøv at se i User Refence under help inde i programmet. Der kan du nok finde svaret.

Volumetric lys, er f.eks. lys i et røgfyldt lokale. Man kan se en lyskegle pga. af partikler i luften. Volumetric er altså partikler man kan putte i luften....

Miss-G
Avatar billede miss-g Seniormester
05. marts 2003 - 22:17 #4
Mere om 3D max her:

http://www.3dmaxer.dk/

Miss-G
Avatar billede -xyz- Nybegynder
11. april 2003 - 23:23 #5
Det du nok er interesseret i er måske et omni light med en lyseblå farve den skal være svag så man kun lige kan ane den.... det skulle svare til dagslys... eller dun kunne bare investere i Brazil R/S der er oxo nogle gode bud på det...