Avatar billede pesa Nybegynder
17. februar 2003 - 10:25 Der er 2 løsninger

formZ til Photoshop

Som foreslået af en anden bruger overføres http://www.eksperten.dk/spm/317980 til denne kategori i et håb om at få et svar.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
18. februar 2003 - 19:33 #1
Jeg læste lige hvad der var skrevet i det "gamle" spørgsmål, og du blander nok tingene en smule sammen. Først og fremmest vil du ikke på nogen som helst måde kunne overføre et 3d-objekt fra formZ som er et 3d-nurbs modelleringsprogram til et 2D tegneprogram sågar hovedsageligt pixelbaseret. Du kan dog måske lave en lille fidus.
Problemet er blot, at det involverer 1 andet program med et plugin.
Du skal bruge illustrator og et plugin der kan importere DXF-objekter. Herefter kan du lave en .eps eller tiff eller sågar en PSD som så kan hentes ind i PS. Desværre er det jo sådan, at ligeså snart du eksporterer fra illustrator, så bliver billedet af objektet "fastfrosset" og eksisterer ikke længere i 3 dimensioner!!!

Alternativet er at rendere i formZ (raytrace) og hente dette billede ind i PS.
Avatar billede pesa Nybegynder
19. februar 2003 - 14:12 #2
Som sagt ønsker jeg ikke at inddrage et andet program...

Dit alternativ om at rendere i formZ og derefter overføre det til et 2-d program var lige det jeg ville have, men problemet var blot at jeg ikke vidste hvordan.

Problemet blev løst via http://www.formz.com/web_site_2000/frames_pages/new_forum_2_frames.htm .