Avatar billede blyno Praktikant
16. februar 2003 - 20:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søgning ændre string !

Jeg ville benytte søgemaskinen her på E for at se om der måske var noget om cd-høvle.

Det lader dog til at søge maskinen ikke så godt kan lide æ,ø og å'er.

Jeg taster cd høvl ind i søgefeltet og vupti kommer der en masse resultater. Dog kan jeg ikke bruge dem fra side et, så jeg klikker på >> i bunden for at få de næste frem.

Men den forspørgsel ændrer samtidig min søgnings string til (korrekt html) "cd høvl" hvilket resulterer at jeg får at vide at der ikke er nogle resultater der passer til min forespørgsel..

Disse link skulle vise hvad jeg mener - og hvis ikke så spørg endelig løs..

Søgning side 1 som er ok:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?searchtype=txt&words=cd+h%F8vl&method=and&sort=score&excerpt_on=1&catid=0

Efter klik på >> i bunden:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=score&order=desc&start=25&words=cd+h%26oslash%3Bvl&method=and&sort=score&catid=0&excerpt_on=1&searchtype=txt

Jeg har prøvet at søge om det måske var en "kendt" fejl, men kunne ikke finde noget. Om det så er fordi det ikke er kendt eller forsi min søgning indeholdt æ,ø og å kan jeg ikke svare på  :-)
Avatar billede blyno Praktikant
20. februar 2003 - 09:19 #1
Det skal siges at det ikke kun er med den string.
Der sker med alle æ,ø og å.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
20. februar 2003 - 20:13 #2
"cd høvl" findes umidlbart kun i dette spørgsmål, se: http://www.google.com/search?q=cd+h%F8vl+site%3Aeksperten.dk&ie=ISO-8859-1&hl=da&lr=
Der er vist nok noget med at søgedatabasen først opdateres om natten. Da dette spørgsmål er oprettet i dag, så prøv igen i morgen og se om det er blevet bedre :-)

(Mener dog at jeg tidligere set spørgsmål vedrørende Ekspertens søgning og Æ, Ø og Å :-) )
Avatar billede blyno Praktikant
04. juli 2003 - 23:03 #3