Avatar billede lacalifornia Nybegynder
14. februar 2003 - 21:15 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Rhino 3D

Jeg overvejer at lære dette program helt fra bunden af...

for det første: er det overhovedet muligt at lære det on-my-own? eller er det for på for højt niveau til en newbee?

og så for det andet: hvilke fordele/ulemper har det ifht. de andre 3D programmer? Nævn evt bedre alternativer.

Og så til sidst ville jeg meget gerne have et par links til tutorials - både begynder tutorials og de lidt sværere, hvor man kan se hvad programmet virkeligt er i stand til...

på forhånd tak!

/LA
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. februar 2003 - 21:31 #2
kender desværre ikke programmet, men har da hørt det nævnt et par gange.

Den ulempe som jeg måske kan se uden af vide det vilde om det, er at du ikke finder så mange i Danmark som bruger det. Dog havde jeg en 3d lærer engang der bruger programmet, jeg prøver lige at finde en adresse til hans side, kan nemlig ikke lige huske den.

Der er masser af alternativer, personlig bruger jeg 3dsmax og er ved at lærer AutoCad som er en led af min uddannelse.
Det jeg godt kan lide ved 3dsmax er at det der er utroligt meget stuff til programmet på nettet, samt man kan finde en del danskere der bruger det. Der er sites på dansk, chats osv.  Så hænger man ud de steder finder man hurtigt nogle maxer venner ;)

Der er også mange der bruger maya, du kan finde en gratis version af programmet, det samme med Blender.
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. februar 2003 - 21:33 #3
www.mha.dk var adressen
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. februar 2003 - 21:34 #4
Du finder det under Student