Avatar billede wanted Nybegynder
08. februar 2003 - 11:23 Der er 1 kommentar

freebsd, rødhætte, xp.. på en box..

jeg ville øre om der er nogen der har erfaring med at installeere tre OS på en puter?? jeg ar allerede xp og rødhætte installeret, som booter med grub.. (bootmanger med linux).. men nu har jeg lavet en GB til freebsd.. nu er problemet så det at jeg ikke har den store erfaring med bsd, og kommer sikkert til at installere og slette det flere gange.. (Normal indlæring??:) men det vil jeg jo helst ikke have går ud over de to andre.. til ?..
hvad gør jeg for at linke bsd boot ind i grub?? (eller anden mulighed)
kan jeg slette bsd uden at det evt sletter alle mine xp, rødhætte partioner???
det skal lige nævnes at jeg ikke har et floppydrev til rådighed, da det er en laptop jeg har!! (ibm t22)
hvad er command for at sætte mit netkort op med fast ip (10.1.1.4) under freebsd??
og sidst men ikke mindst kan man ikke installere "ports" uden at være koblet til internetet...:( trist....

jeg håber at mine ? er til at forstå.. ellers bare spørg..

Wanted ude...
Avatar billede postndk Nybegynder
08. februar 2003 - 14:15 #1
mht. at sætte netkort op i bsd :

/stand/sysinstall

-> configure -> Networking -> Interfaces -> Dit Netkort -> osv osv

der ligger en masse ports på installations cd'erne ...