Avatar billede dest Nybegynder
27. januar 2003 - 15:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vis/Skjul formateringsmærker

Hej Eksperten, jeg har oprettet en stribe skabeloner, problemet er bare, når brugerne af dem opretter dokumenter på baggrund af disse skabeloner kommer de altid frem med formateringsmærker. Kan man ændre skabelonen således, at disse ved opstart af nyt dokument fjernes fra opstarten.

Jeg håber i forstår hvad jeg mener.
Avatar billede jimse Nybegynder
27. januar 2003 - 15:28 #1
Er det ikke fordi den enkelte bruger har formateringsvisning slået til som standard?
27. januar 2003 - 15:56 #2
Du har haft "vis koder" sat til da du gemte skabelonerne. hvis du åbner skabelonerne og fjerner "vis koder" og gemmer igen, skulle det forsvinde.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2003 - 20:50 #3
Jeg tror udviklingskonsulente har helt ret, men ellers kan du lægge følgende ind i skabelonen, enten i selve dokumentet som

Private Sub Document_New()
    ActiveWindow.ActivePane.View.ShowAll = False
End Sub

Eller som makro =

Sub Autonew()
    ActiveWindow.ActivePane.View.ShowAll = False
End Sub

Begge fjerner formateringsmærker når dokumentet åbnes ved hjælp af filer ny
Avatar billede dest Nybegynder
27. januar 2003 - 22:29 #4
Jeg har prøvet at gemme skabelonerne hvor jeg har slået vis koder fra. Det virker ikke. en AutoNew makro gælder den ikke kun for dokumenter, skal man ikke lave en AutoOpen, og hvordan gør man det helt nøjagtigt, jeg er newbie fsva. makroer. Jeg forestiller mig at man opretter en makro, som hedder AutoNew eller AutoOpen og lægger den under modules, er dette korrekt, for hvis det er det, så virker det heller ikke.
Det skal lige siges, at Word bliver åbnet fra et andet program.

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2003 - 23:53 #5
Du laver en makro der hedder AutoNew i selve skabelonen. Det skal være AutoNew, da en skabelon jo ikke åbnes, men kun danner grundlag for nye dokumenter baseret på skabelonen.

Jeg har engelsk udgave af XP.

Du skal åbne skabelonen.

Vælg i menuen Tools - Macro

I dropdown listen Macros in: vælger du den skabelon vil have makroen i.

Øverst får du mulighed for at give makroen et navn. Giv den navnet AutoNew og tryk på Create

Word springer nu til kodevinduet, og stiller sig mellem mellem Sub AutoNew() og End Sub. Imellem disse 2 linjer, skriver du som anført tidligere. ActiveWindow.Activepane o.s.v.

Gå tilbage til word, og gem skabelonen og sig ja til ændringer (som i dette tilfælde er makroen) Måske skulle du gemme en kopi af skabelonen inden du starter.Hvis noget skulle gå galt.

Prøv nu, at indstille Word til at vise koder, og vælg derefter File New og vælg din skabelon.

Det burde virke nu, men AutoNew skal ligge i selve skabelonen.
Avatar billede dest Nybegynder
28. januar 2003 - 14:59 #6
Tak for hjælpen :)
Avatar billede dest Nybegynder
29. januar 2003 - 09:41 #7
Det virker desværre stadig ikke, jeg er rede til at give yderligere 100 point. Jeg tror problemet ligger i, at der bliver kørt nogle makroer fra det andet program, som producerer dokumenterne, så det skulle gerne være efter denne proces er lavet, at makroen ActiveWindow.ActivePane.View.ShowAll = False
skal køres, kan dette lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 13:21 #8
Bare for en ordens skyld. Er du sikker på, at det er formateringsmærker, og ikke bogmærker der vises?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 13:38 #9
hvis det er bogmærker, så prøv at lægge denne kode ind.

Sub Autonew()

If ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdNormalView Or ActiveWindow. _
        ActivePane.View.Type Or wdOutlineView Then

          ActiveWindow.ActivePane.View.ShowAll = False
          ActiveWindow.ActivePane.View.ShowBookmarks = False

End If

End Sub

Hvis det heller ikke hjælper, er muligheden måske, at kalde en macro i word, med disse indstillinger fra det andet program, som den sidste procedure? Så skal makroen selvfølgelig ikke ligge i AutoNew
Avatar billede dest Nybegynder
29. januar 2003 - 14:02 #10
Jeg er sikker på, at det er formateringsmærker, dem nogle kalder for "kaffekander", hvor man kan se hvert afsnitstegn, hvert mellemrum etc.