Avatar billede bearhugx Nybegynder
23. januar 2003 - 01:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Se position og point-indtjening - på kategori-niveau

Idag fik jeg den "skøre" ide at finde ud af, hvilke kategorier, jeg egenligt har svaret og fået points for dette... Både for at se, hvad jeg var god i (eller hvor jeg i det mindste havde ydet noget brugbart for andre) - men også far at "lave status" over henadved snart 3 (2 år, 9 måneder) år på eksperten.dk...

Samtidig er jeg jobsøgende <reklame>hvis noget har et job til mig indenfor udvikling så kontakt mig - kan jeg det ikke pt, kan jeg lære det</reklame> og imens jeg gennemgik de forskellige kategorier slog det mig, at de her points - og positioner i hver kategoris top-10 jo også kunne bruges i forbindelse med job-søgning... (f.eks. i tilknytning til mit online CV)

Nu er det så bare sådan, at jeg ikke vil sætte min potentielt kommende arbejdsgiver til at gennemgå alle kategorier for brugeren "bearhugx" for at se, hvor "god" jeg er til at svare indefor kategorien (dels fordi der er en del kategorier, som jeg overhovedet ikke har deltaget i, dels fordi der er kategorier hvor jeg først optræder LANGT nede på listen)

Hvad jeg dog godt kunne tænke mig var en [tjente points pr. kategori] tilføjelse til point-statistikken (eller endnu bedre - en separat option i konto-menuen)

Der kunne så stå følgende :
Kategori - position - point tjent - #spm deltaget
Eksperten : Programmering : Java = #12 - 2967 - ?
Eksperten : Programmering : Script : JavaScript = #167 - 330 - 7
Eksperten : Generelt = #312 - 29 - ?
osv. osv

En oversigt over hvilke kategorier, man har tjent noget i - hvilken position man ligger i den kategori - Hvor mange points, man har tjent i den kategori - og hvor mange spm, de indtjente points er fordelt over (synes ikke man også skal tage de spm med, som man ikke har svaret (med acceptert svar) på)

Pointen med dette kunne så være at jeg i min ansøgning (eller i samtale med div. firmaer) kan sige -
"gå lige ind på
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=bearhugx&option=636" (eller hvad optionID, det nu får) og se, at jeg har nogle kompetancer inden for de givne områder...

Evt kan man yderligere gøre det sådan, at hvis man klikker på f.eks. Eksperten:Programmering:Java , at alle spm, hvor jeg har svaret (og fået points) bliver listet, så en potentiel arbejdsgiver også kan se, hvad det er for nogle guldkorn, jeg kommer med...

Dum ide... - god ide... -- hvad synes I om den ???

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede prodic Mester
23. januar 2003 - 02:07 #1
Det er dog ikke helt dette du ønsker, men en lignende funktion(point tjent i hvilke kategorier, fordelt på antal spørgsmål og antal spørgere) kan du finde her :
http://www.eksperten.dk/job/cv/
Opret et CV, og du vil på et tidspunkt blive spurgt om der skal oprettes et reference-dokument fra E. Sig ja til det, og du har en liste nederst der viser ovenstående.
Ydermere får du et link til CV-banken, som giver dig både dine data(din ansøgning, og nederst dine point).
Avatar billede bearhugx Nybegynder
23. januar 2003 - 02:25 #2
prodic ... Tak for at gøre mig opmærksom på dette... Jeg mindes nok at kunne huske, at der var sådan en funktion - et eller andet sted...

Hvad jeg dog ikke får ved denne CV løsning er en oversigt, over - hvor i klassementet jeg ligger (faktisk blev jeg _ret_ overrasket, da jeg fandt ud af, at jeg faktisk er #12 i Java-kategorien... Det havde aldrig slået mig før -- især fordi man jo kun normalt ser de 10 bedste...)

Men der er nu også en anden (meget sekundær) tanke ved at sådan en funktion eksistedere... Nemlig at se andre brugeres point-fordeling - og hvor de ligger i klassementet...
/Søren
Avatar billede prodic Mester
23. januar 2003 - 02:31 #3
Funktionen var der - men meget godt gemt.

Det er ikke muligt, at danne sig et placerings-overblik via oversigten i CV'et, men det burde være muligt at kunne tilpasse denne :
http://www.eksperten.dk/pointstat.phtml
Den kan tilpasses så den viser placeringer i de forskellige kategorier - sammenligner man den med en af ens "gode" kategorier kan man få ens placering at vide.

Men det ville trods alt være lidt nemmere hvis man kunne klikke sig ind og se andre brugeres stærke sider - det ville også give en mulighed for at vurdere ens svar-niveau alt efter spørgerens kompetencer. Ofte ser man jo, at man får lagt niveauet lige højt nok i visse spørgsmål. Det kunne dit forslag være med til at forbedre.
Og lad os endeligt ikke gleme morskaben i sådan en liste.
Avatar billede ladyhawke Novice
23. januar 2003 - 08:12 #4
Enig, det ville være en god ide at kunne se indtjening fordelt på kategorier, så kunne man jo også holde øje med om man forbedrede kompetencerne indenfor nye områder... :o)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 16:51 #5
Admin! kunne godt tænke mig denne funktion ... Over-and-out! .. lukker