Avatar billede 7th Praktikant
21. januar 2003 - 21:37 Der er 26 kommentarer og
3 løsninger

Godt forslag - fjern spørgsmålsbanner

Jeg har ikke noget imod bannere som sådan på Eksperten, men når man begynder at placere et mega stort banner ved siden af spørgsmålsteksten, synes jeg det er lidt for meget af det gode.
Det er faktisk meget generende for læsevenligheden af et spørgsmål, når banneret breaker linierne på mærkelige steder fordi det fylder så meget.
Hvis der endelig skal være et banner i hvert spørgsmål, så placer det et lidt bedre sted som for eksempel i toppen over eller under teksten.

P.S. godt nok kan man lukke banneret ned, men det er yderst irriterende at skulle gøre det hver eneste gang man vil læse et spørgsmål. Håber I kan forstå og læse dette gode forslag på trods af bannerets tilstedeværelse ;)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2003 - 21:41 #1
Jeg syntes det er et glimrende forslag... Den reklame har jeg aldrig klikket på og jeg gør det heller aldrig... :)
Avatar billede moejensen Nybegynder
21. januar 2003 - 21:42 #2
Du har helt ret :-) det er et forkert sted at sætte bannere ind.
Avatar billede tangveje Nybegynder
21. januar 2003 - 21:47 #3
De gør det nu mange steder, tror det er en af IDG's underlige ideer... Støtter forslaget 100%!
Avatar billede melange Nybegynder
21. januar 2003 - 21:48 #4
jeg kan ikke være mere end ening, men det ser ud til at eksperten ikke var en så god foretning for IDG, for antallet af bannere er jo stødt voksende :(

Desuden kan jeg slet ikke se ideen med at det er det SAMME banner hele tiden, man får jo ikke flere kunder af den grund.
Desuden, hvem har nogensinde klikket på det ?

Personligt kan jeg fortælle at jeg er blevet så irriteret på det banner at jeg fra idag er gået på jagt efter et banner-fjerner program, så jeg slipper for den, og for den sags skyld også alle de andre bannere, som jeg ellers ikke havde noget imod.
Avatar billede tangveje Nybegynder
21. januar 2003 - 21:49 #5
Jeg er kommet til at klikke på det flere gange fordi det ikke vises i mozilla (kan stadig klikke på det men ikke se det)... Nu har jeg så betalt for at være pro og kan vælge det fra, men den der "luk annonce" vises stadig
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2003 - 21:52 #6
Melange>> http://www.eksperten.dk/spm/307998

//Sorry for spam..!
Avatar billede melange Nybegynder
21. januar 2003 - 21:53 #7
LOL!

-Prøv at lukke reklamen.
-Før derefter musen op på det venstre topbanner (eller venstre del af det)
-Før musen tilbage hvor reklamen var :)

er det kun hos mig reklamen hopper frem igen :)
(IE 6 på WinXP)
Avatar billede melange Nybegynder
21. januar 2003 - 21:55 #8
Westhi << skal kigge på det. Oprettede spørgsmålet lige før jeg tog af sted, og er lige kommet hjem.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2003 - 21:56 #9
haha ja den popper sgu også frem igen her :o)
Avatar billede 7th Praktikant
21. januar 2003 - 22:02 #10
Aha nice feature, man kan altså både tænde og slukke for banneret som det behager en ;)
Avatar billede 7th Praktikant
21. januar 2003 - 22:09 #11
Til alle pro medlemmer og andre som ikke har banneret ser det sådan her ud.

http://home1.stofanet.dk/jong/banner.gif
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2003 - 22:32 #12
7th> hvordan??? ;D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. januar 2003 - 22:34 #13
Jeg bruger vist en lettere obskur browser under Linux og
ser ingen bannere. Hvor nemt kan det være?
Avatar billede totaliorden Nybegynder
21. januar 2003 - 22:36 #14
I starten kom den reklame kun op engang imellem (sjælden rent faktisk).

Men uuuuuuuh, nu kan vi jo selv lukke det, så nu klasker de den bare ind i spørgsmålet.. Ah well, flere muse skader til os stakler
Avatar billede a1a1 Novice
21. januar 2003 - 22:50 #15
og menuen duer ikke ;(
Avatar billede a1a1 Novice
21. januar 2003 - 22:51 #16
eller fucker op..
Avatar billede mat Nybegynder
21. januar 2003 - 22:56 #17
Jeg syntes simpelthen det er under alt kritik, jeg er efterhånden bedøvende med om IDG skal beskytte deres investering. Den der satan er totalt ødelæggende for overblikket - og jeg vil lige nævne at jeg osse bruger mozilla, men med flash player plugin, og jeg mangler stadig at finde ud af hvor jeg disabler dette, for jeg kan se den alt for godt.

Det kan simpelthen ikke være rigtigt at de hærger spørgsmålene på den måde. Jeg mister simpelthen lysten til at sætte min ben her.

Det er sådan nogle som os der holder det her pram-site kørende og det vil jeg kraftigt anbefale IDG at huske på, når de vælger at genere os på den måde. Det er for ringe!

Smid hellere end gerne jeres reklamer rundt omkring men hold nallerne fra indholdet.

med arrig hilsen
mat
Avatar billede a1a1 Novice
21. januar 2003 - 23:11 #18
klap klap klap :)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2003 - 23:13 #19
a1>> hvorfor siger du at menuen ikke dur?

er det bare fordi den først reagerer på onclick i stedet for onmouseover som i gamle dage...? Jeg kan bedre lide den nu :)
Avatar billede a1a1 Novice
21. januar 2003 - 23:22 #20
tja det gør den da også....

jeg kunne bedre lide det før...:p
Avatar billede Jman Praktikant
21. januar 2003 - 23:45 #21
hmm - måske har man valgt at kunne lukke banneret, for at kunne skjule et banner-hit (?)
Avatar billede Jman Praktikant
21. januar 2003 - 23:56 #22
*lol*
Jeg har netop anmeldt hp developer for overtrædelse af et par af e's egne regler...
Det er ikke tilladt at:
-gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.
-spamme, flame eller poste indlæg uden relevans for det aktuelle spørgsmål.

reklamen er ikke relevant for spørgsmålet & det er direkte spam og uden relevans for det aktuelle spørgsmål (ja, dog ikke dette, der direkte omhandler emnet)

http://www.jman.dk/eksperten/anmeldt.gif
nu har jeg vist fået for meget rødvin :)  G'nat!
Avatar billede admin Novice
22. januar 2003 - 14:29 #23
Uden reklamer tjener vi ingen penge, og der skal penge i kassen for at drive dette site. For sølle 25,- kr. kan man selv vælge om man vil se reklamer, og det er vel billigt sluppet?
Uden penge i kassen vil Eksperten enten lukke eller blive et betalingssite, og det er der vel ingen der er interesseret i.
Avatar billede Jman Praktikant
22. januar 2003 - 15:26 #24
Kære admin!
Der er vist ingen her der betvivler Jeres muligheder for at tjene via bannerreklamer.
Der er vist ej heller nogen der modsiger sig et forum, som eksperten, indeholder bannere i et sådan omfang, at Ekspertens eksistens fortsat varer ved.
Men der er stadig grænser for hvor meget man skal stå til tåls med. Eksperten har jo trods alt eksisteret en del år efterhånden, uden overdrevet brug af bannerreklamation...

Derfor er det at vi, normale brugere, er begyndt at reagere.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
22. januar 2003 - 20:38 #25
......så har jeg lige en lille kommentar - er pro - OG har slået reklamerne fra. Har også virket pt. helt dejlig reklamefri MEN nu har jeg irriterende reklamer i bunden men slipper dog for den nye reklame øverst i højre :(

http://www.friserverplads.dk/Suza/Exp/Esp308093.JPG

er jeg den eneste der har de problemer ?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
22. januar 2003 - 20:50 #26
......hjalp at klikke på udfør på min kontoside under reklamer. Så er jeg helt fri for alle reklamer igen :))
Avatar billede 7th Praktikant
23. januar 2003 - 13:24 #27
admin : det er ikke så meget banneret som sådan, men mere placeringen af banneret vi brokker os over. Jeg synes personligt ikke den nuværende placering af banneret er særlig brugervenlig og ret fair overfor de mange brugere som dagligt benytter Eksperten meget. Desuden har jeg også lidt svært ved at forstå hvorfor samme bannerreklame skal optråde hele to gange i toppen af sitet (se http://home1.stofanet.dk/jong/banner.gif). En gang må da være nok til at formidle det pågældende reklamebudskab.

Som sagt hvis bare banneret får en anden og mere brugervenlig placering vil jeg personligt garantere, at du ikke kommer til at høre mere brok fra mig ;)
Avatar billede mat Nybegynder
23. januar 2003 - 20:52 #28
Helt enig med 7th, jeres reklamer er iorden, men ikke inde i selve spørgsmålene. Det er ganske enkelt respektløst overfor de brugere, der dagligt bruger tid på at hjælpe folk herinde.

Derudover skulle i måske forklare hp hvilket indtryk de efterlader hos os brugere - irritation. Men ak, dårlig reklame er vel bedre end ingen reklame.

-mat
Avatar billede robotten Praktikant
24. januar 2003 - 11:07 #29
Havde lige samme problem susanne, at der kom reklamer som pro bruger - en bug der er rettet op på. Og heldigvis da. Sjælendt har jeg oplevet en så belastende reklame, og bakker 100% op om de ikke batalende brugere. Gider ikke den smøre med, at de bare kan betale, for selvfølgelig kan alle klare 25 kr. om måneden, til så godt et site.
Men at irritere brugerne, det er direkte dumt. Det får dem til at søge nye græsgange, og måske vender de aldrig tilbage. Det er en balancegang, og der skal være forskel på pro og ikke pro. Den arbejdes der på at gøres støøre, så brug kræfterne der, og ikke hvordan ikke pro brugere kan chikaneres mest muligt.