Avatar billede tomdane Nybegynder
20. januar 2003 - 14:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Give flere brugere adgang til at redigere filer

Hej

Vi har et system hvor mere end 1 bruger har brug for at rette i filer og få i biblioteker. I Mac OS X er det som standard sat til ikke at kunne lade sig gøre, så hver enkelt fil og bibliotek skal i dag "låses op" af den bruger som har oprettet filen/biblioteket. Det har tidligere kunne lade sig gøre i Classic.

Hvordan ændrer jeg det så filer og biblioteter pr. default ikke kun er "read-only"?

Mvh,

Thomas
Avatar billede olegb Nybegynder
13. juni 2004 - 11:57 #1
Ved hjælp af umask kan man ændre "default rettighederne" som en fil får ved oprettelse.

Jeg ville sørge for at de bruger der skal kunne redigere filerne er i samme gruppe og sætte umask 002 i brugernes .profile.
Avatar billede tomdane Nybegynder
14. juni 2004 - 20:21 #2
wauw, jeg havde helt glemt jeg havde det spørgsmål ude LOL.

TD