Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2003 - 16:06 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Optimering af kode

Er det ikke muligt at http://www.eksperten.dk/konto.phtml kan komme til at se bare nogenlunde normal ud i mozilla ?
Se evt screenshot http://www.dinos.dk/index.php?op=10&act=bruger?&showusr=space

Og hvorfor er det lige at hvis man bruger alt anden end IE så får man en amputeret top menu ? - Menuen har virket før i mozilla - det var så før IDG overtog og der kom design ændringer.
Avatar billede totaliorden Nybegynder
11. januar 2003 - 16:10 #1
Prøv med Opera - Der ser det godt nok ud
Avatar billede soreno Praktikant
11. januar 2003 - 16:22 #2
Sådan har det været siden de nye farver blev introduceret engang for et par måneder siden - ligesom menuen i toppen forsvandt (der er kun links nu).
Avatar billede bearhugx Nybegynder
11. januar 2003 - 16:23 #3
Min holdning  er, at sådan et sted som eksperten.dk - som "lever" af at yde viden om IT (og internet især) burde - alt andet lige - være kompatibelt med enhver standardoverholdende browser - F.ek.s at lave drop-down-menuerne, så de kan bruges i en hver browser burde være målsætningen... - Hvad angår at tekst bliver croppet (f.eks. i dine data-sektionen) og at tekster f.eks. ser ud, som i det opgivne billede virker kun på mig, som om at eksperten _åbenbart_ enten ikke besidder den viden, eller vælger ikke at bruge den viden, som ellers ligger i overflod i deres databaser!....

Min bøn til eksperten-teamet - aftest jeres kode, så den bliver browser-uafhængig - Følgende browsere (jeg mener at de er de mest udbredte) burde som minimum kunne klare at eksperten bliver vist ordenligt :
- IE 5.0+
- NS 6.0+
- Opera
- Konqurer

/Søren
Avatar billede boris Mester
11. januar 2003 - 16:24 #4
Måske der er iframe med en url, som indeholder semikolon?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
11. januar 2003 - 16:32 #5
TotalIOrden >> Opera er ikke særlig "i orden"...

I kan på www.skroeder.dk/exp/303841-1.jpg se, hvordan eksperten.dk ser ud i den AFAIK nyeste version af Opera (Opera 7, Build 2577)

/Søren
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2003 - 16:34 #6
boris >> huh ?

bearhugx>> Enig :)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
11. januar 2003 - 16:35 #7
boris >> hvad skulle der være galt med en URL indeholdende ; - Såvidt jeg ved er det ganske lovligt ...
Avatar billede boris Mester
11. januar 2003 - 17:09 #8
bearhugx>> Det var bare et forslag. Men jeg kan se, at i HTML4 anbefaler man ligefrem at benytte semikolon, så det må siges at være ok!
Avatar billede fet321 Nybegynder
11. januar 2003 - 17:52 #9
bearhugx >> Opera 7 er kun ude i en beta 2 udgave, så den er lidt dårlig at bruge som eksempel.

Denne besked er skrevet igennem Opera 6.05, som er den seneste stabile version til windows-platformen. Og den virker PERFEKT :-)
Avatar billede totaliorden Nybegynder
11. januar 2003 - 17:55 #10
Jepz, jeg bruger heller ikke 7, men 6.05 ligesom fet - Det virker
Avatar billede hermandsen Juniormester
20. januar 2003 - 12:01 #11
Hejsa!
Der har lige været et spørgsmål omkring menu'en http://www.eksperten.dk/spm/305476

I skal bare klikke på menu-punkterne, så kører det (virker da i hvert fald i Phoenix som har rødder i Netscape og Mozilla)... :)

Giver dog space ret i at konto-oversigten ikke er alt for pæn!!!
Avatar billede soreno Praktikant
20. januar 2003 - 12:28 #12
hermandsen >> menuen er først kommet til at virke inden for de sidste par dage - der er også tilføjet nogle punkter.
Avatar billede hermandsen Juniormester
20. januar 2003 - 12:54 #13
>>soreno
Yep, I know...
Det gøres der jo også opmærksom på i spørgsmålet... Ville bare bringe seneste opdatering! ;)
Avatar billede soreno Praktikant
20. januar 2003 - 13:06 #14
Nu mangler vi bare at der bliver rettet op på den klodsede måde kontooplysninger står på (se. spørgers screenshot).
Avatar billede hermandsen Juniormester
20. januar 2003 - 13:35 #15
Jepsen! Det næste jeg så venter på er at Eksperten kun bruger PNG i stedet for GIF, og at Microsoft får fingeren ud af den varme kanal og laver en browser med fuld alpha-understøttelse (okay, lidt fanatisk har man da lov til at være... ;) http://hackles.org/cgi-bin/archives.pl?request=17

For nu at komme med et skulderklap, så synes jeg det er godt at se at der sker så meget... Anmeldelser kommer hurtigere i gennem, menuen er blevet rettet og expNOTE kører i en offentlig test-udgave... Synes nu alligevel Admin klarer tingene godt! :)
Avatar billede soreno Praktikant
20. januar 2003 - 15:03 #16
Mig bekendt udløber patentet på gif (LZW komprimeringen) i 2003 - altså i år. Så derefter er gif jo ikke noget problem (udover at man maks. kan bruge 256 farver..).
Avatar billede hermandsen Juniormester
20. januar 2003 - 16:09 #17
Hehe...
Synes dog stadig det er pinligt for MS at de ikke har implementeret PNG ordentligt i Internet Explorer... Okay, det kan da komme til at virke, med en virkelig besværlig omvej, men skidt nu med det... :)

Nægter selv at bruge GIF, så min side består kun af PNG-billeder (der kan forekomme JPEG), HTML og så det latterlige script der skal til for at IE-brugere skal kunne se siden ordentligt... ;)

Til mig er GIF både forældet, og i en for dårlig kvalitet til at jeg gider at bruge min tid på det... Desuden kræver det også ekstra plugins til The Gimp, hvis du vil have GIF-understøttelse med...

Nå, det løb vist ud på et sidespor...

>>soreno
Hvis du vil snakke nærmere, så findes der kontakt informationer på mit minisite... :)

//hermandsen
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 12:53 #18
closing time