Avatar billede noerager Nybegynder
10. januar 2003 - 11:40 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Må man lave kopi af et spil

Jeg har lige købt et nyt computerspil. Da vi gerne vil spille det internt i huset på vores 2 computere vil jeg gerne lave en kopi af det og bruge i den anden.
Må jeg det.
Avatar billede brianv85 Nybegynder
10. januar 2003 - 11:42 #1
Jeg tror at spil ikke er omfattet det samme som musik-cd´er.
Man må derfor ikke lave kopier af et spil man har købt.

Brian
Avatar billede soreno Praktikant
10. januar 2003 - 11:45 #2
Det er typisk beskrevet i den licens man skal acceptere for at kunne installere spillet (EULA) - prøv at læse den (eller måske i manualen).
Avatar billede mtj Nybegynder
10. januar 2003 - 11:45 #3
nej så skal du kåbe licens til at køre den på flere Computer
Avatar billede mtj Nybegynder
10. januar 2003 - 11:46 #4
ikke kåbe men købe
Avatar billede noerager Nybegynder
10. januar 2003 - 11:48 #5
hvad så hvis jeg vil tage en backup af det og stadigvæk kun bruge det på en
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
10. januar 2003 - 12:10 #6
Mener gerne du må tage backup af en CD, det er jo ikke CD'en du betaler for, men licensen...
Men du må ikke bruge backup'en samtidigt med den anden.
Ikke for at opfordre, men de kan forøvrigt ikke se om du bruger begge samtidigt
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. januar 2003 - 12:49 #7
Du må gerne tage en back-up af et digitalt værk, det kan være musik, spil m.m. med mindre at cd'en er kopisikret. Efter den nye lovgivning, trådte i kraft den 22. december, må man ikke tage kopier af kopisikrede cd'er, idet man ikke må bryde kpisikringen.

Men som carsten_lusk skriver må du ikke bruge kopien på andre en den computer over originalen er indstalleret/brugt på.
Avatar billede noerager Nybegynder
10. januar 2003 - 12:59 #8
Det har jeg skam heller ikke tænkt mig

PS. Der er vel heller ikke nogen der kan se om jeg bryder en evt.
kopisikring :-)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. januar 2003 - 13:14 #9
Hvis du bruge et brænderprogram, som ikke kan bryde sikringen, får du ganske simpelt en fejlbrænding. Bruger du et program, som kan bryde sikringen ved jeg faktisk ikke hvordan man skal kunne se det.

Men jeg kunne forstille mig, at der på coveret af kopisikrede cd'er sidder et logo, der viser at den at kopisikret.
Avatar billede duchi Nybegynder
10. januar 2003 - 15:25 #10
jah det må du gerne bare det er til eget for brug.. og det ikke kommer du af dit hjem så er det fuldt ud lovligt.... :)

C|o_o|D
Avatar billede nstenberg Nybegynder
10. januar 2003 - 16:16 #11
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. januar 2003 - 21:20 #12
om det er lovligt at kopiere et spil afhænger af licensbestemmelserne fer følger med spillet. de siger næsten altid NEJ, og det er ulovligt ikke at respektere dem.

mvh JakobA