Avatar billede hansa75 Nybegynder
08. januar 2003 - 20:32 Der er 7 kommentarer

firewall

Findes der en dansk vejledning til zone labs den der er gratis??
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
08. januar 2003 - 20:34 #1
Der er lidt her, på side 3/4 er om opsætning http://www.avirus.dk/fw/index.htm
Avatar billede hansa75 Nybegynder
08. januar 2003 - 20:53 #2
Tak
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
08. januar 2003 - 20:54 #3
No problem, er der mere info du skal bruge om den ? så skal jeg se om jeg kan finde noget
Avatar billede langbein Nybegynder
08. januar 2003 - 22:26 #4
Har bare testet Zone Alarm 2.6 og ikke 3.x
Grunn: 2.6 får vesentlig bedre brukerkritikk ut i fra det som jeg har lest i diskusjonsgrupper på internett og andre steder. Den skal være enklere å installere og konfigurere og den skal ha bedre kompabilitet med Win XP.

Når det gjelder 2.6: Denne er virkelig laget for dem som ikke ønsker å lese sider opp og sidern ned om firewall. Det man i all enkelhet bør gjøre det er å installere den og så i all enkelhet sette i gang og eksprimentere og teste ut alle de ting man kan komme på, så gir egentlig forklaringen seg selv.

Det eneste som jeg synes ikke var helt opplagt det er at Firewall skal stå i stilling "open" ved normal trafikk og at den er locked for all trafikk når den står i "close". Ellers så briukte jeg også litt tid på å oppdage at alle ip som ikke sto nevnt på en bestemt liste som man kan sette opp automatisk blir diagnostisert å tilhøre "internett".
Avatar billede langbein Nybegynder
09. januar 2003 - 00:13 #5
http://www.avirus.dk/fw/4.htm  Kikket ellers litt på carsten_lusk sin link.
Her har vi ZoneAlarm 2.6, ja !
Avatar billede hansa75 Nybegynder
09. januar 2003 - 08:04 #6
Nu da vi er igang findes der en vejlening til sygate Personal Firewall? mit engelsk er ikke for godt!!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. januar 2003 - 09:34 #7
Den kan jeg ikke rigtigt finde noget om, der står dog her at den skulle være ret let at gå til.
http://www.jens-mortensen.com/gratisprogrammer/antivir.shtml