Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2003 - 14:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Eksisterer søgemaskinen?

[Sarkasme]

Måske skulle programmørene bag eksperten fremhæve søgemaskinen lidt mere..

måske med nogle store, fede bogstaver.. eller måske skulle man klikke på et link på forsiden for at komme videre i systemet.. i linket kan der f.eks. stå "Jeg er klar over at der er en søgemaskine, og ønsker at benytte den før jeg poster et spm".

Eller måske skulle "Opret Spørgsmål" siden, vise hvad den kunne finde med den titel man skriver, når man submitter. Hvis der ikke var noget man kunne bruge, kan man så vælge at poste..

Eksisterer søgemaskinen?

Folk kan åbenbart ikke se den, og poster derfor en masse spm som allerede eksisterer.

[/Sarkasme]
Avatar billede bearhugx Nybegynder
05. januar 2003 - 14:41 #1
*LOL* ..  point taken ... Det er jo faktisk meget rigtigt ... Det eneste man ser til den er et tomt hvidt rektangel i den ene siden på top-baren
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
05. januar 2003 - 14:42 #2
jeg er fuldstændig enig med dit budskab
Avatar billede nstenberg Nybegynder
07. januar 2003 - 01:11 #3
Tror problemet ligger i at teamet bag eksperten ikke har formået at profilere søgefunktionen tilstrækkeligt. Netop den meget diskrete placering af søge-boksen er, og har længe været, under kritik.

Den bedste løsning - sådan som jeg ser det - ville være at placere søge-boksen imellem boksene "Dine Data" og "Nyeste indlæg"/"Spørgsmål Data" i venstre menu, og så gøre boksens placering statisk.

| Nikolaj
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
07. januar 2003 - 15:58 #4
Det har været oppe før, det med at man kan søge på titlen - admin meddelte, at det ville kræve en seriøs omgang kodning - det blev rimelig hurtigt manet til jorden!
Avatar billede nstenberg Nybegynder
08. januar 2003 - 13:09 #5
Selvom det ville tage et stykke tid og kode en ny søgefunktion, vil man da alt andet lige kunne spare penge på discplads, hvis antallet af indlæg bliver mindre, som følge af at folk finder svar på deres spørgsmål, i allerede stillede spørgsmål.
Sådan som jeg ser det, er det altså dårlig økonomisk tænkning, der holder dette tilbage. :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. februar 2003 - 18:07 #6
Lukker...