Avatar billede tuctoh Nybegynder
25. december 2002 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Point Konkurrence

Hejsa...

Jeg tvivler på at jeg er den eneste der ind imellem har den her indstilling.
Jeg har lige nu rigeligt med points, så jeg opsøger ikke spørgsmålene som jeg gjorde før i tiden (mangler tid etc...).

Så hvad med om Eksperten lavede nogle konkurrencer? For eksempel kunne de sponsorere 500 kroner i en preime.
Hvert tusinde point tjent den næste måned giver et lod i konkurrencen - et tilfældigt lod bliver udtrukket.
Derved vil flere folk sørge for at komme hurtigt til siden, overvåge og svare meget hurtigt.

Den lille sum som premien ville udgøre, tvivler jeg på at vil slå bunden ud af budgettet på siden; de mange flere brugere som vil være på siden konstant vil hurtigt kunne generere reklame-indkomst for det beløb (ellers kan sponsor-premier jo også bruges).

Jeg tror at sådanne konkurrencer vil få flere af de mere avancerede brugere til at blive på siden; dem som virkeligt har styr på sagerne ville være hurtigere til at svare på de simple spørgsmål, hvilket gør at det gavner alle.

Well, håber i kan bruge mit forslag til inspiration for at få flere super-brugere til at blive.
I kunne jo eventuelt give betalende brugere et lod hvert 500 point i stedet... ville nok give mange en bedre grund til at betale.

~Casper :)
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 14:25 #1
Jeg er ikke på Eksperten for at tjene på det eller være den med flest point. Jeg er her for at hjælpe, få hjælp og vigtigst af alt: Blive bedre. Og jeg håber meget, at det også stadigvæk er den generelle indstilling blandt brugerne herinde.
Derfor stemmer jeg nej!

Derimod er konkurrencer såsom Flash-konkurrencerne et godt tiltag.
Avatar billede popsy Novice
25. december 2002 - 14:26 #2
Kan ikke helt blive enig med mig selv om, hvilke argumenter der taler imod dit forslag, men jeg fik gåsehud da jeg læste det!

En ting er at IDG har overtaget skidtet, det kan man jo, med rette, frygte hvor ender, men en anden ting er, bevidst, at arbejde mod en yderligere kommercialisering af siden.

E fungerer fint som den er nu. Nogle få harforstået pointen med siden, hjælpe for at få hjælp, men det fungerer da fint på den måde.

Ligefrem at skulle gøre det yderligere konkurrencepræget, tror jeg faktisk ville være imod de nuværende "pointhajers" ønske. De hjælper fordi det er sjovt tidsfordriv, og fordi de selv lærer noget hver gang!

Hjælpen på E ville nemt blive af en anden karakter hvis der ligefrem var penge i den!

Bare min blødkogte julemening :D

Glædelig jul

Popsy
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. december 2002 - 15:22 #3
Det er et udemærket forslag men jeg tror bare ikke du har ret i dine antagelser.

Jeg tror nærmere det holder på de forkerte brugere som i stor stil vil forsøge at snyde ved at overføre 200 til sig selv i nogle underlige spørgsmål.

Ligeledes vil folk ikke hjælpe i de spørgsmål hvor der kun er 15 point som "tak for hjælpen" de vendter hellere 5 min på et 200 points spørgsmål, så nu har folk netop en grund til at give 200 point frem for 15 point da det vil lokke mange brugere til at kigge i spørgsmålet. Så er vi tilbage men point inflationen som for 1 til 1½ år siden hvor man tog et screen dump hvis man så et 15 point spørgsmål.

Jeg tror hjælpen vil blive uoverskuelig for dem som spørger da alle folk vil ligge et svar for at få lidt point.

Jeg tror mere på at man ved at give nogle brugere gratis Pro medlemskab, for at få dem til at blive. Det kunne afgøres evt ved deres placering på top listen (totalt eller i de forskellige kategorier) eller evt et valg i stil med coadmin valget hvor man kan stemme på X antal brugere man syntes har gjort det godt. Det kunne måske være man ville uddele X pro medlemskaber og så galt det i 3 måneder så skulle man stemme igen.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
25. december 2002 - 16:36 #4
tjaa, det har i selvfølgelig ret i :)
Ville bare høre hvad folk syntes om et sådant forslag.

Men jeg er da enig i jeres pointer.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
27. december 2002 - 13:06 #5
*ending*