Avatar billede Slettet bruger
24. december 2002 - 14:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Point inflation

Hej eksperter...

Jeg sad her til morgen og kiggede lidt rundt i grafik spørgsmålene og undrede mig meget over hvad der er gået galt i denne kategori....

kategorien fungerer som sådanne meget godt, der bliver spurgt og svaret som i alle andre, men point nivauet ligger jo langt over de andre kattegorier....

så var det jeg tænkte, er det rimeligt ? fordi man er god til grafik, så skal man have mere for det, end hvis man er god til html, asp eller andre områder.

Derfor tænkte jeg om det ikke var en ide istedet at fjerne det felt til at selv angive point helt, og lade maksen være 60 point, for efter logisk tænkning, kunne jeg ikke se hvorfor noget skulle være mere end svært, det skulle da lige være meget svært, men det er det jo som sådanne ikke for folk at lave et banner ?

bare lige en tanke.

mvh.
questis

og en glædelig jul til jer alle
Avatar billede maniacdog Nybegynder
24. december 2002 - 14:30 #1
Det som jeg har hørt er:

At folk der laver grafik tit vil have flere point fordi det tit og ofte tager lang tid at lave noget ordenligt grafik.

Så er det jeg tænker:

Det er også rigtigt nok at det tager tid men fx. noget vanskeligt kode (PHP, ASP, C++, Builder / Whatever) kan nemt tager enormt lang tid og være RET indviklet.

Min konklusion:

Nogle ting tager tid og andre ting tager ikke tid. Det er vidt forskelligt.
Om det er grafik, kode eller andre problemer gør efter min mening ingen forskel. Det burde være den samme point grænse over hele linjen efter min mening...

---Snip---

God jul.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. december 2002 - 14:30 #2
Jeg tror det er tiden der bliver brugt på et lave grafik der her bliver gjort op i point - grafik er jo ikke bare noget man liiiige skriver en løsning på.

P.s. er du sikker på at du har placeret dette spørgsmål i den rigtige kategori el´. mangler at skrive hvilken kategori det drejer sig om?
Avatar billede themustangman Nybegynder
24. december 2002 - 14:30 #3
Jeg synes også at det er urimeligt at bare fordi man ikke er god til graffik så har man ikke en chance for at nå til tops her på eksperten
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2002 - 14:33 #4
john_stigers>> vil da mene dette er den rigtige kategori, alt efter som det er et foslag §:-)

men at det er tiden det bliver gjort op efter hjælper jo ikke meget på det, for som maniacdog skriver kan kode tit og ofte være en ligeså kombliceret løsning som et stykke grafik
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2002 - 14:34 #5
themustangman>> behøver man heller ikke for at nå til top 10 se eksempelvis eagleeye, mener han henter det meste i asp kategoien
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. december 2002 - 14:39 #6
questis> ja så er det du mangler at skrive hvilken kategori det drejer sig om - du brokker dig over for mange point i denne kategori - et hurtigt blik på den viser mig at der er overflod af 0 point spørgsmål....

"fordi man er god til grafik, så skal man have mere for det, end hvis man er god til html, asp eller andre områder."

Er det denne kategori det drejer sig om? http://www.eksperten.dk/kat/141

venlig hilsen john "drillenisse" stigers ;)
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2002 - 14:45 #7
ihhhh joh_stigers *GG* ja det var.... men foslaget var nu også mere gennerelt ment. at der bliver sat for mange point af for evt. at få opmærksomheden/ hurtigere hjælp, hvad vel ikke er meningen med det. og nej selvfølgelig ikke denne kategori, det ville være synd at sige *GG'
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. december 2002 - 14:47 #8
questis> hihi :)

Glædelig jul :)
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2002 - 14:49 #9
i lige måde john stigers
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
25. december 2002 - 13:39 #10
Fordelen ved muligheden for 200 point for et spm er (i mine øjne), at hvis man ønsker et svar hurtigt, så smider man flere point i puljen...
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 14:41 #11
ja, men hvorfor skulle du eks. hjælpes hurtigere end andre ? andre kan være ligeså tidspressede som dig, og så smide 200 i puljen, og det gør alle så til sidst, og så er vi lige vidt...
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
25. december 2002 - 15:12 #12
Vi må jo håbe det ikke kommer til det...
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 16:08 #13
nå lukker... jeg fik min menig ud *SS*
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 17:38 #14
for lige at give et eksempel på urimligt høje point for en rimelig tilgængelig løsning: http://www.eksperten.dk/spm/298141