Avatar billede robotten Praktikant
16. december 2002 - 16:07 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Markeringer på E! i alle afskygninger

Hej

Har fulgt med i diverse debatter herind om en bredere palette af farver på E!
Så her enten lidt nyt, eller også blot en opsummering af ønsker til E.

1. (Co)admin's. Lad os få nogle farver eller markeringer på, at de nu er det. Pt. optræder de ganske anonymt under samme navnemærke som andre brugere. Har flere gange oplevet, at det har opstået en grund til at anmelde et spm., og der så allerede deltager en Co's i spm'et. Så vil det jo være spild af tid, at poste en anmeldelse.

2. Farver på flag. Blå og grøn kan være svært at se forskel på i mængden (og hvis man sidder ved en mørk skærm). En af farverne bør skiftes til en mere afvigende farve.

3. Tydligere markering, af deaktivered brugere. Ser alt for ofte, at brugere inkl. jeg selv, smider en kommentar i et spm. oprettet af en bruger, der er blvet deaktiveret undervejs.
Herunder også gerne en løsning på, hvad der skal stille op med de spm., en sådan deaktiveret bruger efterlader.

Det var sådan lige, havd der går og irriterer mig i den daglige brug af E!.
Ved udemærket godt, at meget af det har været oppe at vende før, men savner på det grusomste reélt feedback fra E's side af. Havd med et seriøst nyhedsbrev - jeg er tilmeldt. Det skylder IDG os brugere.
Og nej, jeg vil ikke høre det samme trommerum om, at de er nok af andet at tage sig til, ting der er vigtigere osv. osv.
Jeg vil se resultater. Ikke bare udelukkende på grund af mit enkle indlæag, men også på baggrund af de mange indlæg der har været omkring savnede tiltag på E. Hvoraf jeg så lige kort har ridset dem op atter engang + lidt nyt efter egen mening (ellers er der jo ikke noget ved at lave et indlæg *s*)

/Robotten
Avatar billede robotten Praktikant
16. december 2002 - 16:10 #1
*Julegaveønske til mig selv: en staveplade*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. december 2002 - 16:31 #2
Vi har faktisk før diskuteret stort set det samme, men hvor vi står nu aner jeg intet om.

Jeg er helt enig i at markering af deaktiverede brugere og co-admins indlæg ville være en god ting. Dog skal der tydeligt være forskel på om vi skriver som co-admin eller bare almindelige svarere på et spørgsmål.

/Nikolaj .... co/admin
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. december 2002 - 17:38 #3
Jeg er helt enig i robottens indlæg... Status-formidling er ikke E's stærke side, hvadend det handler om, hvilke tiltag, der er under udarbejdelse eller konkret status på bruger (menig/coadmin/deaktiveret) ... og nu hvor flaget er oppe - så vil jeg faktisk foreslå at flaget simpelthen blev udskiftet med noget andet. F.eks. til en firkant (cellens bg-farve kunne f.eks. nemt ændres så dette var tilfældet) - den farvede flade på flaget er simpelthen for lille - og så ligger farverne for tæt på hinanden (som robotten også nævnte)...

Giv os information - og information, vi kan bruge og som er let tilgænglig... Et ordenligt nyhedsbrev er også højt på listen ...
Jeg har jo også tidligere opstillet foreslag/ønske om at der kom en oversigt over tiltag på exp.dk - åbenbart kom det dog aldrig længere end til foreslaget - for jeg har ikke hørt noget endnu fra en "autoritiv" kilde (admin ell. coadmin) .... synd og skam... (exp.dk/spm/231302 for de nysgerrige)

/Søren Munk Skrøder
...stavefejl er for egen regning...
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. december 2002 - 17:43 #4
nikolajdu>> f.eks. kunne jeres navn være med en eller anden farvet baggrund ... og når i så svarer som co.admin, så skrive det i indlæget (eller få admin til at sætte en ekstra radioknap op, som så automatisk sørge for at markere indlæget som en coadmins kommentar
f.eks.
(o) CoAdmin
( ) Kommentar
( ) Svar
De tre muligheder kan sam-eksistere, da coadmin-rollen må være på et andet plan end deltagelse i spm'et (Svar/Kommentar)...
Og admin kan da sikker kode det sådan, at det kun er coadmins, som får denne ekstra radioknap sat ind...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. december 2002 - 19:14 #5
bearhugx - Det er netop det vi havde i tankerne. Farvet baggrund eller noget i den dur - Forskellige boxe der bestemmer hvilken 'type' indlæg man sender.
Avatar billede robotten Praktikant
17. december 2002 - 08:45 #6
Kan da tydeligt se/læse, at jeg langt fra er den eneste bruger her på E, der efterlyser noget konkret. Flere skriger også efter Admins i deres indlæg, at de skal læse og reagere på dem. Men intet sker, og jeg er da heller ikke overbevist om, at der vil ske noget ekstra bare pga. et ekstra indlæg som dette.

Så i aftes kom jeg på den ide, om der ikke burde skives et indlæg til IDG, der jo nu er motoren bag E. Jeg synes ikke, at lige pt. er opgaven værdig, selvom der ganske vist har været flere tiltag. Men at ignorer grundlaget bag E - brugerne - er tåbeligt. Og så endda, når mange af ønskerne stiler mod det samme. I dette tilfælde bedre overblik, der så igen kan gøres på mange måder.

Men kunne forestille mig, flere havde prøvet med en mail direkte til info@eksperten.dk, stadigt uden respons.
Avatar billede admin Novice
17. december 2002 - 13:39 #7
Et ikon ud for brugernavnet er en god idé. Dette vil IDG gerne støtte. Men hvilke ikoner?

Dette kunne være en idé til ikoner:
- Inaktive brugere
- Brugere, som ikke har svaret på X antal spm i en periode.
- Brugere, som har svaret på X antal spm i en periode, og fået svaret accepteret.
o.s.v.
Var det en idé?

Og ja, CoAdmin muligheden som i nævner, bør også laves.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. december 2002 - 13:54 #8
Det lyder som en rigtigt god idé. Mere end jeg turde håbe på.
Avatar billede robotten Praktikant
17. december 2002 - 14:21 #9
Ikke så tosset, med nogle ikoner. Hvor avanceret kan det laves?
Tænker efter admin's oplæg noget i retning af, at der evt. kan stå antal åbne spm., brugeren har sig. Det kunne måske være med til at eliminere de mange åbne spm. en bruger kan have sig, eftersom de fleste sikkert vil betænke sig over at spilde tid på en bruger med fx. 20 åbne spm.
Jeg vil personligt være ked af noget med perioder, eftersom mange brugere kommer og går. Disse deltager aktivt et stykke tid, for så at forsvinde igen, og disse skal der også være plads til. En måling på hvorvidt de er aktive med accepterede svar og oprettede spm., synes jeg ikke skal sætte dem ud på en "sidelinie".
Avatar billede robotten Praktikant
17. december 2002 - 14:24 #10
- Og self. helt klart ud for inaktive brugere. Føler sig som som et fjols, når der har været postet et indlæg i en tråd, hvor brugeren er blevet deaktiveret. Det er jo ikke lige det der undersøges først, når der faldes over et spm., der kan hjælpes til med.
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2002 - 14:29 #11
Admin det går lidt for sløvt.. Os der har lavet XX har endda tæntk på at droppe det da det ikke ser ud til at der sker mere i den sag..
Avatar billede admin Novice
17. december 2002 - 14:35 #12
Ikonerne skal have nogenlunde samme størrelse som flagene, så der er ikke plads til tal. Lad os holde det så simpelt som muligt, ellers bliver det ikke godt.

initializing: Der vil ske mere i XX sagen, men jeg mangler en mail som beskriver hvilke data i vil have om brugerne. Undskyld hvis i har sendt en mail, så er den blevet væk i mængden. Ring evt. på 77 300 218
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2002 - 14:38 #13
Jacob det mener jeg da at Kenneth har haft sendt dig en mail eller ngoet om for noget tid siden? Vi har haft problemer med server og mail server så det er ikke sikkert skidtet er noget frem.. Måske aldrig kommet..

Ringer lige senere når jeg har fået snakket mere emd Kenneth..
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2002 - 14:39 #14
Jacob hæng lige på i dette spm. så poster jeg lige gnoet om et par minutter..
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
17. december 2002 - 14:40 #15
Bruger med mange åbne spørgsmål er et problem - her kunne lidt automatisk oprydning måske hjælpe.

En mulig løsning: Hvis et spørgsmål er besvaret, og spørger ikke har lukket spørgsmål eller kommenteret svar inden for en periode (2 uger, 1 måned eller noget) lukkes spørgsmål automatisk og points fordeles blandt svar.  Der kunne eventuelt sendes en automatisk reminder ud til spørger efter to ugers inaktivitet, inden spørgsmål lukkes automatisk.

Konkret eksempel: http://www.eksperten.dk/spm/285417
Spørgsmål oprttet 19. november - 2 svar samme dag - en rykker en uge senere, men intet fra spørger (nu fire uger senere)
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2002 - 14:43 #16
Jacob her er nogle andre 'flag'..
http://www.amplificator.net/exp/
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2002 - 14:43 #17
De er simple og let at få øje på..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. december 2002 - 14:45 #18
skytte.

1. Der udsendes allerede reminder-mails efter 1 måned og så vidt jeg ved én gang mere.
2. Den går ikke med automatisk lukning. Det vil give alt for mange der bare skriver : "her er et svar" - Ej heller duer det at sætte folk til at lukke spørgsmål manuelt - Der er simpelthen alt for meget arbejde i det.
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2002 - 14:47 #19
Og billederne er 10x10 ligsom dem der bruges nu..
Avatar billede admin Novice
17. december 2002 - 14:49 #20
vedr. brugere der ikke lukker sine spm, vil vi sætte systemet til også at minde brugeren om det når denne er online.
Avatar billede initializing Nybegynder
17. december 2002 - 14:52 #21
God idé med at minde brugerne på det. Så kan i evt. bruge linie errormsg så beskeden kommer til at stå på orange henne til venstre under "DINE DATA"
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
17. december 2002 - 15:20 #22
nikolajdu> Remindermails efter 1 måned var jeg ikke klar over - men det hjælper selvfølgelig på det ene punkt. Ligegyldige svar kunne måske blive et problem ved automatisk lukning, men jeg tror det nu ikke. Folk, der er interesserede i at få mange points, gør det typisk med en mere eller mindre permanent profil på eksperten - og så vil de risikere at få den lukket ved misbrug. Og folk med midlertidige profiler, som tør risikere en udelukkelse, har næppe nogen interesse i at lave en stor pointhøst.

admin> reminder, når brugeren er on-line lyder som en idé - evt. kombineret med en max-grænse for, hvor mange gamle, åbne spørgsmål, man må have (over en måned uden aktivitet efter svar)
Avatar billede robotten Praktikant
17. december 2002 - 15:20 #23
Kan godt være, at det hele har suset hen over hovedet på mig, men havd bliver XX helt præcist?

En afløser for E!? Eller et parallel site, med langt flere muligheder (og flere fordele for pro brugere)?

Ellers lækkert, at der nu er sparket liv i Admin og Co's  *s*
Avatar billede robotten Praktikant
19. december 2002 - 09:28 #24
Nå, men lukker her igen. Fik da lidy liv i Admin, selvom det fadede ud igen... ;)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
06. januar 2003 - 21:19 #25
Avatar billede robotten Praktikant
07. januar 2003 - 08:19 #26
Fint, men havd skal den side lige anvendes til? Kan umiddelbart ikke få øje på noget funktionelt endnu. Kommer der meere?
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
07. januar 2003 - 19:18 #27
Det afhænger vistnok af Admin der skal have lavet noget til Ekspertens server (det samme gælder expNote) :(
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
07. januar 2003 - 19:23 #28
Prøv at gå ind på http://www.get-ready.dk/initializing (bare et eksempel) :)

(Virker dog ikke med http://www.get-ready.dk/admin, så Admin kan ikke registreres der...)